با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فعالیت مراکز غذایی و رستوران ها در طول روز ممنوع شده است. اما رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از فعال بودن ۵۰ واحد پذیرایی بین راهی در جاده کندوان در این ماه خبر داد.

سید علی‌اصغر موسوی روز پنجشنبه بیان کرد: از ۱۲۰ واحد پذیرایی بین راهی در مسیر جاده کندوان، ۵۰ واحد با اخذ مجوز در ۱۵ روز نخست ماه رمضان آماده پذیرایی از مسافران هستند و ۷۰ واحد دیگر نیز در نیمه دوم ماه مبارک رمضان به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌کنند. وی افزود: به منظور رعایت شئونات دینی و مذهبی، گشت‌های مشترک ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی بر نحوه فعالیت واحدهای بین راهی نظارت خواهند داشت.

موسوی نسبت به هرگونه فعالیت بدون مجوز واحدهای پذیرایی در ماه رمضان هشدار داد و گفت: واحدهای پذیرایی دارای مجوز در محور کندوان با نصب بنر مشخص شده‌اند.

وی همچنین از اجازه فعالیت ۲۳ واحد پذیرایی شهرستان در جاده کناره با رعایت مسائل شرعی و قانونی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: پذیرایی از گردشگران باید در محیط بسته و به دور از چشم روزه‌داران انجام شود.

بر اساس آمارها ۲ هزار تخت و ۱۷ واحد اقامتی در شهرستان چالوس آماده پذیرش مسافران هستند. یک میلیون و ۸۷۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی نوروز امسال در چالوس اقامت شبانه داشتند. شهرستان چالوس با جمعیت دست کم ۱۳۴ هزار نفر و بیش از ‎ ۱۰۰روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است. جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود و هتل استقلال خزر است.