ریپورتاژ آگهی در ویکی فودز برای راه اندازی یک فست فود چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ :: دیگ سنگی

دیگ سنگی

اخبار مد | اخبار گردشگری | اخبار خودرو | اخبار فناوری

دیگ سنگی

اخبار مد | اخبار گردشگری | اخبار خودرو | اخبار فناوری

سلام. به وبلاگ دیگ سنگی خوش آمدید. در دیگ سنگی هدف بر آن است که از گوشه و کنار ایران و جهان، تازه ترین اخبار در هر زمینه ای را گردآوری کنیم و در اختیار خوانندگان قرار دهیم.

طبقه بندی موضوعی

برای راه اندازی یک فست فود چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

همان طور که می دانید , رستوران داری و راه اندازی فست فود و رستوران یکی از مشاغل پر رونق می باشد. امروزه یکی از تفریحات مردم, در کشور ایران خوردن غذا در بیرون از خانه است و همیشه برای خوردن غذای خوشمزه هزینه ی خوبی هم پرداخت می کنند. است بدانید که امروزه افراد زیادی هستند که برای راه اندازی فست فود بیرون و رستوران های دیگر نیز تلاش می کنند. در مطلب زیر راهنمایی هایی برای راه اندازی رستوران و یا فست فود آورده ایم. 


1. رستوران فست فود خود و یا نمایندگی؟


د رابتدا می بایست تصمیم بگیرید که می خواهید فست فود خودتان را راه اندازی کنید یا یک نمایندگی از فست فود دیگر را در اختیار بگیرید؟ لازم به ذکر است که دریافت نمایندگی فست فود دیگر ریسک کار را تا حدی کاهش می دهد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شما در این راه موفق شوید. همان طور که می دانید و گفته شد, گرفتن نمایندگی یا خریدن امتیاز با ریسک کمتری مواجه است, چراکه شما کارتان را با یک اسم بزرگ شروع می کنید و نیازی به تبلیغات و بازاریابی ندارید. 

یکی دیگر از مزایای اصلی گرفتن نمایندگی فست فود, شناخت سریع می باشد. وقتی که رستورانی راه اندازی می شود, تا چند سال اول ممکن است در محله ی خود نیز شناخته شده نباشد, اما وقتی با اسم یک رستوران شناخته شده شروع می کنید از همان ابتدا مشتریان خود را دارید. فرض کنید به محله ای جدید رفته اید و می خواهید برای ناهار فست فود میل نمایید, اگر دو تا رستوران در آن محله وجود داشته باشد و یکی از آن ها بوف باشد و دیگری ناشناخته, کدام را برای خود انتخاب می کنید؟ 

خریدن نمایندگی یک فست فود معایبی نیز دارد که اولین عیب بزرگ آن این است که شما باید در قبال استفاده از اسم و سیستم کاری مبلغ هنگفتی را همان اول کار به آن شرکت پرداخت کنید. همچنان باید مبالغی را طی قرارداد به آن شرکت بپردازید. به صورت کلی گرفتن نمایندگی سرمایه ی بالاتری نیاز دارد ولی شانس به دست آوردن همان سرمایه در اول کار بیشتر هم هست. مشکل دیگر این کار این است که شما دیگر اجازه ی تعیین دکور, منو و... را ندارید و می بایست از همان اول طبق راهنمایی شرکت اصلی که نمایندگی آن را خریده اید, عمل کنید. 

2. انتخاب مخاطب هدف


در حقیقت شما نمی توانید همه ی بازار را در دست بگیرید, پس باید در وهله ی اول مخاطب هدف را انتخاب کنید و سپس برنامه ی خود را برای آن ها بریزید. اینکه چه مخاطبی را می خواهید انتخاب کنید, تماما بستگی به موقعیت مکان سن مخاطبین, ضعیت مالی, ترجیحا فرهنگی و دینی دارد. محاطبین هدف رستوران فست فود از چه مواردی تشکیل می شود؟

نسل X: این نسل از افراد متولد سال های بین 1345 تا 1360 هستند. این دسته از افراد به خانواده و ارتباطات اهمیت خاصی می دهند و به رابطه با فرزندان اهمیت زیادی می دهند و بسیار پایبند خانواده هستند. برای آن که این دسته از افراد را بتوانید به رستوران خود بکشانید, می بایست فضایی خانوادگی فراهم کنید. 

افراد مسن: این دسته از افراد که پیش از سال 1345 به دنیا آمده اند, معمولا خصوصیات شبیه به هم دارند. افراد مسن عموما فرزندان داخل خانه ندارند و از اوضاع مالی ثابت و مناسبی برخوردار هستند و این دسته از افراد رستوران هایی را می پسندند که خدمات رسمی ارائه می دهند و فضایی مناسب برای خانواده داشته باشند. 

نسل Y: دسته از افراد بین 1360 تا 1380 به دنیا آمده اند و بیشتر آن ها غذا های فست فودی را بیشتر می پسندند. در ایلات متحده 25 درصد از این افراد به نمایندگی های برگر و 12 درصد نیز به نایندگی های پیتزایی مراجعه می کنند. 

لازم به ذکر است که افرادی که سن بالاتر دارند, یعنی بالا 65 سال هستند و حقوق بازنشستگی می گیرند, ممکن است خیلی دست و بال بازی برای رفتن به رستوران های گران قیمت نداشته باشند. این دسته از افراد به رستوران های با قیمت مناسب مراجعه می کنند و عموما اشتهای کمی دارند و غذای کم تری می خورند, به همین دلیل می توان به ازای کاهش هر پرس غذا مقداری آن را ارزان تر برایشان ارائه داد. 


3. انتخاب منو و غذاها


رستوران می تواند انواع غذاها نظیر غذا های دریایی, غذا های سنتی, فست فود ها و .... ارائه دهد, با این حساب از آن جایی که شما تصمیم برای راه اندازی فست فود دارید, تقریبا غذای منو شما مشخص است. هر نوع منویی که برای فست فود و یا رستوران خود انتخاب کرده اید را باید به بهترین نحو ممکن ارائه و سرو نمایید, در غیر این صورت مشتری هزگگر به فست فود شما باز نخواهد گشت. این مسئله خود موجب می شود که ورشکست شوید. 


4. مکان رستوران فست فود


محل رستوران و یا فست فود بسیار مهم است, به این معنا که اگر شما بهترین و با کیفیت ترین غذا را هم که ارائه دهید, اگر مکان رستوران مناسب نباشد و یا در جای خلوتی باشدو دید مناسب نداشته باشد به احتمال قوی با شکست رو به رو می شود. مکان  رستوران می بایست در جایی باشد که رفت و آمد زیاد داشته باشد و در نزدیکی مراکز خرید, بازار, دانشگاه ها و جاهای شلوغ باشد. لازم به ذکر است که قیمت اجاره و خرید زمین در این مناطق نیز بالاتر از مناطق دیگر می باشد. 

یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید, جای پارکینگ و مسائلی نظیر زرح ترافیک و ... است. محل رستوران بر قیمتی که بر روی غذا ها می واهید تعیین کنید نیز تاثیر زیادی دارد. به طور مثال شاید از ساندویچ های گران قیمت و با کیفیت بسیار بالا در جلوی یک مدرسه استقبال چندانی نشود. 


  • هلیا هشیار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی