روش های راه اندازی کافی شاپ با بودجه ی کم و محدود چطور خواهد بود؟ به عبارتی ساده تر چطور می توانیم با بی پولی کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

شما می خواهید یک کافی شاپ داشته باشید اما پول ندارید؟ راه اندازی کافی شاپ با بودجه ی کم یکی از چالش های بزرگ وسیع ترین گروه علاقه مند به این نوع کسب و کار است.

و ما فکر می کنیم که این یک موضوع ارزشمند است که می توانیم در این جا در خصوص چگونگی های آن به بحث بپردازیم.

خبر خوب این است که خوشبختانه با کمی برنامه ریزی و آموزش اختصاصی، می توان بدون استفاده از منابع مالی زیاد یک کسب و کار کافی شاپی و یا حتی بیشتر از آن هر کسب و کاری را آغاز کرد. با این حال به یاد داشته باشید که هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور راه اندازی و برنامه ریزی راه اندازی دارد و راه اندازی کافی شاپ ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند و شما حتما باید از خدمات مشاوره راه اندازی کافی شاپ کمک بگیرید.

 

 

برای شروع راه اندازی کافی شاپ به مقداری پول نیاز دارید

می خواهیم این نکته را همین جا شفاف سازی کنیم که برای شروع راه اندازی کافی شاپ به مقداری پول به حتم نیاز داریم. اما این مقدار پول به اندازه ی آن سرمایه ای که احیانا آن را ندارید، فرسنگ ها فاصله دارد. با این حال این سوال که دقیقا چگونگی شروع یک کافی شاپ بدون پول ممکن است، سر جای خود باقی می ماند. ما به شما می گوییم که راه اندازی کافی شاپ با پول کم و فاصله دار از سرمایه های مورد نیاز ممکن است.

اگر پول شما کم است باید برنامه ریزیتان بزرگ تر و ارزشمند تر باشد. و اگر قرار است سرمایه زیادی به کسب و کار کافی شاپی تان تزریق نشود، بهتر است نام تجاری تان درخشان تر باشد. و از حمایت این نام تجاری برخوردار شوید. به عبارت دیگر حالا ما چیزهایی داریم که باید با آن ها کسب و کار کافی شاپی را آغاز کنیم: مقدار کمی پول، نام تجاری، برنامه ریزی، تئوری مدیریت راه های زیادی برای باز کردن کافی شاپ با پول کم وجود دارد، اما شما در این راه نیاز به برنامه ریزی عمیق، تعهد بالا، اشتیاق، خلاقیت و نظم مالی دارید.

در حقیقت اگر شما سرمایه گذاری بیرونی نیز داشته باشید، باز ماجرا مقداری پیچیده می شود. زیرا سطح پاسخگویی به شخصی دیگر بالا رفته و ناچار هستید مرتبا مورد بازجویی قرار بگیرید. البته از نگاهی دیگر پاسخگو بودن در مقابل دیگران سبب می شود که وظایف خود را با دقت بیشتری انجام داده و به نوعی عمیق تر و جدی تر به امور بپردازید. زیرا پیوسته می دانید که باید به شخصی دیگر نیز در خصوص موفقیت یا عدم موفقیتتان پاسخگو باشید.

اما زمانی که روی سرمایه خود حساب کرده اید، شاید بدون رعایت انضباط و تلاشی کمتری جلو رفته و در واقع هدر رفت سرمایه را دست کم بگیرید. زمانی که شما مسئول مراقبت از سرمایه گذاری های بیرونی می شوید، وظیفه ای غیرقابل چشم پوشی دارید که برنامه ریزی و اجرای خوبی داشته باشید.

با این همه ما نمونه های فوق العاده ای از شروع کسب و کار با سرمایه ی اندک را دیده ایم، نمونه هایی موفق!

در واقع فقدان بودجه ی زیاد باعث شده که صاحبان کسب و کار کافی شاپی خلاق تر باشند. نبود پول آن ها را به افراد خلاق تری تبدیل ساخته است و ناچار شده اند کمبود بودجه را با خلاقیت خود پوشش دهند. طرح های کسب و کار غیرمتعارف و تحقق بخشیدن به رویاهای کافی شاپی بدون بودجه و سرمایه ی بزرگ محقق می شوند.

 

خب چطور با بودجه ی اندک کافی شاپ راه اندازی کنیم؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که شما اجازه ی اشتباه کردن ندارید. چون بودجه تان به قدری محدون است که چیزی برای جبران کردن وجود نخواهد داشت و باید خیلی دقیق و منظم قدم بردارید. شما زمانی ندارید که برای آزمون و خطا به هدر داده و سرمایه جزئی تان نیز اجازه ی چنین کاری را نمی دهد.

 

منوی خود را محدود کنید

شما باید منوی خودتان را محدود کنید. وقتی بودجه ی زیادی ندارید شاید بهتر باشد به سرو قهوه در شروع کار اکتفا کنید. شما می توانید قهوه را در چندین مدل سرو کرده و مشتری های خود را به این شکل جذب کنید.

به عنوان کسی که شروع به راه اندازی کافی شاپ با کمترین بودجه نموده است، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

- هیچ کاری را بدون برنامه ریزی انجام ندهید. صاحبان کسب و کار کافی شاپی شاید طرح های متفاوتی را برای کافه ی خود در نظر داشته باشند، اما شما اجازه ندارید هیچ اشتباهی را در این خصوص بدون برنامه ریزی درست انجام دهید. به واقع شما فرصت و دست بازی ندارید که بتوانید با چند بار اشتباه دوباره سرپا شده و به کار خود ادامه دهید. برای همین هر اقدامی باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب صورت پذیرد.

 

 

- از مدل های کافی شاپی دیگر درس بگیرید

به خاطر داشته باشید که شما می توانید بهترین درس ها را از تجربه های کافی شاپی دیگر بگیرید. این می تواند هزاران ساعت و پول زیادی را برایتان ذخیره سازد. به واقع شما این زمان و مبلغ را از دست نمی دهید زمانی که به تجربیات دیگران چشم دوخته و از آن ها درس می گیرید.

- فاصله ی ریالی خود از میزان پول مورد نیاز برای شروع موفقیت آمیز یک کافی شاپ را به دست آورده و آن را مدیریت کنید.

شما باید به درستی تخمین بزنید که چه مبلغی برای شروع کسب و کارتان نیاز است. سپس باید فاصله ی بودجه ای که در اختیار دارید را با این میزان بودجه سنجیده و بر آن اساس برنامه ریزی نمایید.