این قانون تغییر ناپذیر همیشه وجود دارد که با تغییر الگوریتم گوگل، احتمال تغییر در رتبه بندی سایت ها به وجود می آید.
در حدود نیمه های شهریور ماه ۱۳۹۵ گوگل سه تغییر عمده در الگوریتم خود ایجاد کرده است که به طور خلاصه به آن ها اشاره می کنیم.

 

تغییر اول به ارائه ی نسخه ی سوم الگوریتم پنگوئن بازمی گردد، تغییر دوم مربوط به مرورگر خزنده ی گوگل می باشد که عوض شده است و نهایتا تغییر سوم که تغییری بسیار کاربردی ست، سازگاری پارامترهای گوگل با گوشی های موبایل می باشد.
سایت هایی که با روش های قانون مند سئو شده باشند، با اعمال این تغییرات دچار آسیب نشده و به راحتی با الگوهای جدید همسو خواهند شد. اما برای سایت هایی که با خرید لینک و استفاده از روش های غیرقانونی گوگل به رتبه رسیده اند، پس از اعمال الگوریتم های جدید، افت رتبه ی وحشتناکی رخ خواهد داد.

این قانون تغییر ناپذیر همیشه وجود دارد که با تغییر الگوریتم گوگل، احتمال تغییر در رتبه بندی سایت ها به وجود می آید. 

گوگل در راستای تغییراتی که ایجاد کرده، رهنمون هایی نیز برای بهبود وضعیت سایت ها به شرح زیر داده است:

- حجم فایل های جاوا اسکریپت و CSS خود را بهبود دهید و آن ها را بهینه کنید.
- بهتر است به جای استفاده از فایل های متعدد از یک فایل استایل در سایت خود استفاده کنید.
- خزنده جدید مانند یک مرورگر مدرن رفتار می کند، پس صفحاتی که از نظر سرعت بهبود داشته باشند سریع تر لود و ایندکس می شوند. بهبود سرعت لود صفحات اینترنتی از نظر گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
- از این موضوع که هاست شما توانایی ارائه اطلاعات برای فایل های جاوا اسکریپت و استایل ها را دارد اطمینان پیدا کنید، برخی از وب سایت های اینترنتی دسترسی روبات گوگل به پوشه های جاوا اسکریپت و استایل خود را محدود کرده اند که این موضوع باعث به وجودآمدن مشکل با الگوریتم جدید خواهد شد.
- از امکان Fetch as Google bot می توانید وضعیت صفحات سایت خود را بررسی کنید.