درهم و پرهم از موضوعات مختلف

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

طراحی مناسب، میتواند اعتبار بیاورد

همانطور که وقتی مشتریان به مغازه و یا فروشگاهی وارد میشوند، دکوراسیون، نور پردازی و رفتار فروشنده در کنار اجناس با کیفیت و مرغوب آن در جذب و وفاداری مشتری تاثیر گذار است، در فضای مجازی وب نیز همین موضوع صادق است. در بدو ورود یک کاربر به سایت، رابط کاربری، چیدمان محتوی سایت، دسترسی به نقاط مختلف سایت و پاسخ گویی آنلاین میتواند یک سایت را معتبر سازد.

 درست است که طراحی زیبای یک سایت یکی از عناصر مهم در جذب مشتری است اما اگر محتوی آن مناسب نباشد به سرعت توجه کاربران از دست می رود.

 

 

طراحی سایت زیبا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سفرهای ارزانتر

 

 

ایرانیان در میان کشورهای خارجی کشور ترکیه را برای سفرهای خارج از کشور انتخاب می کنند.ترکیه نزدیکی بسیاری با کشور ما دارد.نزدیکی فرهنگی،مذهبی و مسافت این سفرها را پر رونق کرده است.شهرهای ساحلی مانند آنتالیا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.حتی اگر قیمت تور آنتالیا کمی گران باشد آنها ترجیح می دهند تا هر طور شده سفر به این شهر زیبا را در برنامه ی سفرهای خود قرار دهند.

البته سفر ارزان به این کشور نیز مقدور است.راههای ریلی کشور به سمت ترکیه در حرکت هستند و مشتاقان با خرید تورهای زمینی می توانند سفر ارزانتری را تجربه کنند.به علاوه شرکت اتوبوس رانی به سمت کشور ترکیه اتوبوسهایی را اعزام می کند که هر روز مسافرانی از این طریق به ترکیه سفر می کنند.

نمی توان علاقه ی سفر به کشورهای خارجی را نادیده گرفت.چرا که در این سفرها با فرهنگ و سنن کشورهای دیگر آشنا می شویم و از مکانهای دیدنی آنها بازدید می کنیم.این یک نیاز است که در همه ی مردم احساس می شود و با پیدا کردن راههای ارزانتر می توان به آن خواسته رسید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ده جاذبه توریستی ایران

 

 

در جای جای ایران می توان آثار تاریخی و فرهنگی را دید. شاید شمارش نقاط گردشگری ایران سخت باشد. ده جاذبه توریستی که در زیر معرفی شده اند، مقصد سفر گردشگران داخلی و خارجی بسیار هستند و جز زیباترین نقاطی است که می توان به آن اشاره کرد.

ارگ راین

باغ شازده ماهان

آبشار ورسک

سی و سه پل

دریاچه چورت

غار یخی چما

آبشارهای شوشتر

پارک جنگلی گیسوم

کویر ریگ جن

دریاچه گهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خودروهای فرسوده نقش اساسی در آلودگی هوا

روزانه بسیاری از مردم در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و بشر امروز هر روزه با بی فکری خود آلودگی را تشدید می کند.موضوع آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران شدیدتر است.کارشناسان و مسئولان در صدد هستند تا از آن بکاهند ولی متاسفانه کاری از پیش نمی برند.

نقش اساسی در آلودگی هوا در شهرهای شلوغی مانند تهران را خودروهای فرسوده ایفا می کنند.در خبرها 80درصد آلودگی هوا مربوط به خودرو فرسوده است.حتی اگر کیفیت خودروها و بنزین بهبود یابد و دارای استاندارد یورو 4 باشند،تا زمانی که خودروهای قدیمی و بی کیفیت از رده خارج نشوند ما با آلودگی روز افزون هوا روبه رو خواهیم بود.

البته تا آن زمان مردم  باید کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند تا شاید با تردد کمتر خودروها این آلودگیها کمی کمتر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

CSS چیست؟

CSS مخفف واژه ی Cascade Style Sheets است که مربوط به زبان برنامه نویسی و طراحی وبسایت است. CSS را کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای غلبه بر مشکلاتی که در طی زمان با استفاده از HTML بوجود آمده است پیشنهاد داده است. در واقع CSS برای پر کردن نقاط ضعف و خلل HTML ایجاد شده است.

با CSS میتوان استایل طراحی سایت را برای یکبار تعریف و به دیگر صفحات اعمال کنید. میتوان گفت CSS ابزاری برای تمیز تر شدن کدهای برنامه نویسی است ، اعمال تغییرا آسان تر میشود . انعطاف کدها را بیشتر میکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رتبه ی الکسا نمایانگر محبوبیت سایت

 

 

 

این روزها میل به داشتن وب سایت همه گیر شده است.از مردم معمولی گرفته تا شرکتها و فروشگاهها مایل هستند تا با طراحی یک سایت خود و خدماتشان را بیشتر به نمایش بگذارند.اما تنها داشتن یک وب سایت کافی نیست،بلکه باید کاری کرد تا وب سایت در فضای وب بازدید داشته باشد.وب سایتی که در روز هیچ کاربری به ان سر نزند هیچ فایده ای برای فرد یا آن شرکت ندارد.

اما چطور می توان فهمید که وب سایت در دنیای وب دیده می شود؟رتبه ی الکسا نمایانگر این دیده شدن است.

Alexaنام سرویسی است که وب سایت معروف آمازون ارائه می دهد.این سرویس رایگان وب سایتها از نظر ترافیک بازدید رتبه بندی می کند.این سرویس با در نظر گرفتن یک سری معیارهای محاسباتی و آماری سایتها را به لحاظ میزان دیده شدن رتبه می دهد.هر چه این رتبه به عدد 1 نزدیکتر باشد یعنی وب سایت شما جایگاه خوبی دارد.

برای داشتن رتبه ی الکسا تنها کافی است به سایت alexa.com بروید و آدرس وب خود را وارد کنید تا به عدد رتبه ی محبوب دست یابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انواع سایت ها

وب سایت های شرکتی: این وب سایت ها  به معرفی خدمات شرکت یا موسسه ای خاص می پردازد و کارشان اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات است.

وب سایت های شخصی :در وب سایت های شخصی که این روزها بیشتر شده اند، افراد خود را معرفی کرده و یا درباره آنچه دوست دارد اطلاعاتی به اشتراک می گذارد.

وب سایت های اطلاعاتی :این سایت ها معمولا اطلاعاتی را در مورد موضوع و یا سازمان خاصی در اختیار کاربران قرار می دهند. این سایت ها رایج ترین نوع سایت در اینترنت هستند.

وب سایت های تراکنشی : سایت های تجارت الکترونیکی E-Commerce در این دسته قرار می گیرند.

سایت های اجتماعی: این شبکه های اجتماعی برای دوست یابی و تبادل اشتراکات استفاده می شوند. یکی از نمونه های معروف این سایت ها، فیسبوک است.

سایت های سرگرمی : این سایت ها بر روی بازی و یا سایر سرگرمی ها تمرکز دارند. بعضی از آنها بازی های آنلاین رایگان یا پولی به کاربرانشان ارائه می کنند.

سایت های تجاری : فروشگاه ها برای کسب سود بیشتر به طراحی وب سایت های اینترنتی روی آورده و  خرید اینترنتی را تشویق می کنند.

سایت های آموزشی :برخی موسسات اطلاعات آموزشی در اختیار کاربران قرار می دهند. برخی هم آموزش از راه دور یا همان آموزش مجازی دارند.

 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ASP چیست؟

در طراحی یک سایت، با کلید واژه های مختلف روبرو میشویم. در ادامه ی این مطلب به بررسی ASP میپردازیم.

با به کارگیری اسکریپت های روی سرویس دهنده ASP ، می توان صفحات وبی با اجزای پویا ساخت . اسکریپت های ASP می تواند توسط جاوا اسکریپت و VB اسکریپت ایجاد شود.

ASP یک فایل استاندارد HTML است که با گروهی از ترکیبات افزوده دیگر گسترش یافته است . 

همانند فایل استاندارد HTML ، یک ASP می تواند شامل برچسب های HTML که توسط مرورگر وب نمایش داده می شود باشد . 

هر چیزی مثل اپلت ها جاوا ، متن چشمک زن ، اسکریپت ها و کنترل های اکتیواکس روی سرویس گیرنده ، که بتواند در یک فایل HTML جای دهید ، در یک ASP نیز جای می گیرد . 

ASP چند ویژگی دارد که برخی از آنها را بر می شماریم : 

ASP می تواند اسکریپت های سمت سرویس دهنده را در بر داشته باشد . 

با به کارگیری اسکریپت های روی سرویس دهنده ASP ، می توان صفحات وبی با اجزای پویا ساخت . اسکریپت های ASP می تواند توسط جاوا اسکریپت و VB اسکریپت ایجاد شود . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عکس هایی از اعماق زمین

تا به حال فیلم های زیادی پیرامون سفر به اعماق زمین دیده ایم. اما آیا تا به حال درباره ی اینکه زیر این سطح سختی که هر روز بر آن قدم میگذاریم، چه هست، فکر کرده اید؟ تصاویری که میبینید متعلق به غاری زیر جنگل‌های بارانی در مرز میان ویتنام و لائوس است. این غار "هانگ سون دونگ"  نام دارد. 

آیا فکر میکردید در زیر زمین جای عجیبی همانند این غار وجود داشته باشد؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مسجد کاپیتان کلینگ

در اواخر دهه 1700 مسجدی به نام مسجد کاپیتان کلینگ در پنانگ مالزی توسط سربازان شرکت هند شرقی که از اولین ساکنین مسلمان در این پنانگ بودند، ساخته شد. این مسجد بزرگترین مسجد تاریخی جورج تاون است و نام خود را از اولین اسقف این مسجد یعنی کاپتان کلینگ گرفته است.

تمام مصالح این مسجد از کشور هند وارد شده است. مسجد در ابتدا از آجر ساخته شده بود که به مرور بازسازی های بسیاری بر روی آن انجام گرفت . در اطراف این مسجد دیوار کوتاه سفید رنگی کشیده شد هاست و برج های زرد رنگ و سقف شیروانی ای به سبک معماری در ساختمان این مسجد وجود دارد که بسیار تحسین برانگیز است.  گرد این مسجد صندلی هایی از جنس سنگ وجود دارد و مغازه های خانگی ای آن را محاصره کرده اند.

 

مسجد کاپیتان کلینگ

 

مسجد کاپیتان کلینگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

HTML چیست؟

ممکن است در فضای مجازی وب به عبارت اچ تی ام ال  HTML برخورد کرده باشید. اما این حروف به چه معناست؟ HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language  است و معنی آن زبان نشانه گذاری فوق متن است.

درواقع HTML زبانی استاندارد برای طراحی یک سایت است. در نهایت تمام کدهای صفحه چه از طرف سرور باشد و چه از طرف مشتری به کدهای HTML تبدیل میشوند تا توسط مرور گر به معرض نمایش گذاشته شود.میتوان گفت تنها کد قابل فهم برای مرورگر ها، کدهای HTML است. کتمپایلرها برای به نمایش درآوردن کدها را تبدیل به اچ تی ام ای میکنند تا مرورگر بتواند آنها را به کاربران نمایش دهد.

درنهایت باید گفت که HTML زبان نشانه گذاری است، بخش های مختلف توسط تگ هایی از هم جدا میشوند که هرکدام کاربرد جداگانه ای دارند، سپس این تگ ها به مرورگر ها اعلام میکنند که هر کدام از این بخش ها باید به چه صورت نمایش داده شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نقطه ای رنگارنگ در چین

 

 

چین سرزمین شگفتیهاست و از سازه های دست ساز تا طبیعت ناب را می توان در این کشور آسیایی پهناور یافت.طبیعت چین سبب شده است تا گردشگران بسیاری روانه ی تماشایشان شوند.در اخبار گردشگری گاهی به شگفتیهایی در این کشور برمی خوریم که هوس می کنیم تا با سفر به این کشور آنها را از نزدیک تماشا کنیم.

یکی از این شگفتیهای طبیعی کوههای رنگارنگی هستند که در استان گانسوی چین قد علم کرده اند.خداوند به زیبایی این کوهها را رنگ زده است.کوههای  Zhangye Danxia با بارش باران روشن و براق می شوند و زیباترین صحنه های طبیعی را پیش روی گردشگران می آورند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

هتل سه ستاره نستا

درست است که هتلهای 5 ستاره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، اما این به این معنی نیست که با رزرو یک هتل 3 ستاره نتوانید از امکانات خوبی بهره مند شوید و احساس نارضایتی داشته باشید.

اگر با خرید تو آنکارا به این شهر از کشور ترکیه سفر کردید، و مایل به اقامت در هتل سه ستاره بودید، به شما هتل نستای آنکارا را پیشنهاد میکنیم. موقعیت مکانی این هتل به گونه ایست که به راحتی به مراکز خرید آنکارا دسترسی خواهید داشت و دغدغه ای برای خرید از فروشگاه ها نخواهید داشت.

 

nesta-hotel-ankara

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عجیب ترین خانه های دنیا

گردشگری همیشه در مناطق طبیعی، بکر و دست نخورده خلاصه نمیشود. گاه یک ساختمان و یا بنای ساخت دست انسان میتواند خود به جاذبه ای برای جذب گردشگر تبدیل شود.

در ادامه خانه ها و بناهای عجیب و غریبی را میبینید که بسیاری از مسافران برای دیدن آنها از نزدیک، به این مکان ها سفر میکنند.

 

 

 

 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رتبه‌های صفحه اول گوگل با‏ ارزش‏

رهنمون میگوید: " ارزش رتبه همانند ارزش خانه است. خانه‌های بالای شهر گران‌اند و رتبه‌های صفحه اول گوگل با‏ ارزش‏. "

فرض کنید میخواهید زمینی بخرید و خانه ای بسازید. مسلما به مکان قرار گیری آن زمین توجه میکنید، سپس به سراغ ظاهر آن میروید. از بهترین سنگ نمای ساختمان استفاده میکنید تا مانند نگینی میان خانه های اطراف بدرخشد. سبعد از ساخت سراغ نمای داخلی آن میروید، معماری داخلی، چیدمان و طرز قرار گیری صحیح وسایل و جذاب بودن آنها را در نظر بگیرید.

این کار طراحی سایت و سئوی مناسب است. با یک طراحی هوشمندانه و هدفمند و در عین حال زیبا میتوانید سایت خود را تا مقداری ارتقا دهید. سپس سئو به کمک می آید تا بتوانید جایگاه بهتری را از آن خود کنید.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آنکارا هم دیدنی دارد

تورهای مختلفی از شهر های ترکیه برای مسافران فراهم شده است که معروفترین آنها تور آنتالیاست. اما این بدین معنی نیست که دیگر شهرهای این کشور گردشگر ندارد.

بهتر است بدانید که آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و مرکز آن است. اط رف دیگر این شهر مرکز سیاسی ترکیه نیز محسوب میشود. ممکن است که آنکارا از زیبایی های آنتالیا بی بهره باشد، اما این شهر نیز جاذبه های گردشگری مختص به خود را دارد که میتواند در نوع خود جالب باشد.

در این شهر مراکز خرید بسیاری ساخته شده است و جاذبه هایی چون مسجد حاجی بایرام، حمام های رومی، ارگ آنکارا، بنای آنسایرانوم، مسجد گوجاتپه، موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی، موزه تمدن های آناتولی، موزه مردم شناسی و مقبره کمال آتاتورک وجود دارد. بسیاری از مسافران گشت و گذار در این گردشگری را به اقامت در هتلهای لوکس آنتالیا ترجیح میدهند و با خریداری تور آنکارا به این شهر سفر میکنند.

مقبره کمال آتاتورک

مقبره کمال آتاتورک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

غاری رمز آلود

در میان کسانی که به سفر میروند، افراد ماجراجویی نیز وجود دارند که علاقه مند گشت وو گذار در مکان هایی اسرار آمیز هستند. چه چیز بهتر از یک غار جذاب میتواند عطش آنان را فرو نشاند.

همانطور که میدانید در سطح کره ی زمین غارهای زیادی وجود دارد که یکی از آنها که در نوع خود جالب است در شهر آنتالیا واقع شده است. برای دیدن این غار قدیمی باید یکی از تورهای آنتالیا را خریداری کنید و به این شهر سفر کنید.

در قسمت شرق کوه چان و 30 کیلومتری آنتالیا غار کارائین را خواهید یافت که همان غار مزبور است. کارائین را بازمانده ای از دوران پارینه سنگی میدانند. در نزدیکی در ورودی آن موزه ای کوچک قرار دارد که قدمت آن را 160 سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده اند. با بازدید از آن درمیابید که نور خورشید منبع روشنایی آن خواهد بود و رمز آلودی این غار را حس خواهید کرد.

 

 

غار کارائین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فناوری اولین وب چه زمانی و توسط چه کسی؟

 

 

شاید هر سوالی به ذهنتان برسد،سریع با مراجعه به اینترنت و جستجو توسط موتور جستجو به جواب سوالتان برسید.

شاید هم بسیاری از کارهایتان را با مراجعه به اینترنت انجام دهید مانند خرید و کارهای بانکی.این گسترش سایتهای اینترنتی و طراحی وب سایت کار ما را راحت کرده است.هر خدماتی دارای یک وب سایت برای کاربران است تا از رفت و آمد اضافه و اتلاف انرﮋی و وقت جلوگیری کنند.

اما فناوری وب سایت از چه شخصی به ما رسیده است تا همیشه متشکرش باشیم. تیم برنرزلی در سال 1991 فناوری اولین وب سایت را راه انداخت. این وب سایت ساده توسط یک کامپیوتر Next راه اندازی شد و محلی بود برای یافتن اطلاعات درباره ی شبکه ی گسترده ی جهانی WWW. او به واسطه ی این ابداع پدر وب دنیا نام گرفت و ما در حال حاضر فناوری وب را مدیون او هستیم.

به دلیل پیشرفت و توسعه ی فناوری WWW نمونه ی اولیه ای از این سایت موجود نیست.اما یک کپی از آن که مربوط به سال 1992 است در اختیار است و می توان با تماشای ان به پیشرفت فناوری طراحی وب پی برد. آن زمان از تصویر، صوت و رنگ و لعاب در صفحات وب خبری نبود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بیماری سفر؟

ممکن است در طول سفر، به حالت های نامتعارف فیزیکی مانند رنگ پریدگی، تهوع و با حتی استفراغ دچار شوید، باید به شما بگوییم که نام این بیماری، بیماری سفر و یا ماشین گرفتگی است. احتمالا بسیاری از کودکان را دیده اید که هنگام سفر داخل اتوموبیل به این حالات دچار میشوندف البته باید گفت که این بیماری خاص کودکان نیست و در بزرگسالان نیز دیده میشود.

این بیماری که در مسافرت های دریایی نیز بروز میکند با رعایت نکات کوچکی قابل کنترل است. در ابتدا بهتر است مبتلایان را در هوای آزاد ببرید و بروی یک صندلی بنشانیدشان، سپس از آنها بخواهید سر خود را به سمتی که گیج میرود خم کنند.

 

بیماری سفر

 

این بیماری از طریق حرکت وسیله ی نقلیه بر روی مایع دورن گوش میانی تاثیر میگذارد و اصولا هرگونه حرکت ناگهانی، چرخش، راه رفتن در هواپیما و قطار و حتی جا به جا شدن خودرو مایع درون گوش میانی را تحریک کرده و ممکن است به سرگیجه و استفراغ منجر شود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کابوس مکان اقامت در گذشته

 

 

یک زمانی در سفرهایمان با اتاقهای پر روبه رو می شدیم. یعنی کلی بار و بندیل سفر می بستیم و راهی می شدیم، وقتی به مقصد می رسیدیم با هتلهای پر روبه رو می شدیم.

اکثر ما تجربه ی سردرگمی در پیدا کردن محل اقامت را چشیده ایم. شاید یکی از خاطرات جالب در کودکی ما همین بی جای خواب ماندن در سفر باشد.

در گذشته مکانهای اقامتی اینقدر تنوع نداشتند و به چند هتل و مسافر خانه در هر شهر محدود می شدند.وقتی در مواقع پر ترافیک مانند نوروز به شهرهای توریستی سفر می کردیم قطعا با اتاقهای پر روبه رو می شدیم.آن زمانها از سایتهای اینترنتی و رزرو خبری نبود.بعضی اگر خیلی زرنگ بودند با رزرو تلفنی هتل خیال خود را راحت می کردند.

در زمان حال آنچه زیاد است تعداد مکانهای اقامتی در شهرها و به تناسب آن سایتهای اینترنتی هستند. هم می توان هتل رزرو کرد و هم می توان کل زیر و بم هتل از قیمت تا تصاویر اتاقها را در آورد.

دیگر می توانید با خیال راحت راهی سفر شوید بدون اینکه نگران روبه رو شدن با اتاقهای پر و قیمتهای غیر قابل پیش بینی باشید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰