درهم و پرهم از موضوعات مختلف

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دامنه یا Domain چیست؟

در زمانه ای به سر می بریم که اکثر خدمات برای خود یک وب سایت دارند تا خدمت رسانیشان را بهتر کنند.شما نیز سریع به سراغ آدرس اینترنتی آنها می روید تا بتوانید به راحتی آنها را توسط موتور جستجو پیدا کنید و به کارتان برسید. در اینجا در طراحی سایت به کلمه ای به نام دامنه یا Domain می رسیم.در واقع دامنه نام منحصر به فردی برای یک سایت است که توسط آن شناسایی می شود.در دنیای بزرگ وب این سایت با دامنه اش شناخته می شود.اما دقیقا دامنه دقیقا به چه شکل است؟

دامین

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گواهینامه ایزو 22000 چیست؟

تمامی شرکت ها، کارخانجات و سازمان هایی که در هر زمینه ای مربوط به مواد خوراکی و محصولات غذایی فعالیت دارند، پس از مشاوره ایزو خود را نیازمند دریافت گواهینامه ایزو 22000 خواهند یافت. گواهینامه ایزو 22000 در پوشش سیستم مدیریت ایمنی غذا و محصولات غذایی در تمامی مراحل ظاهر می شود.


امروزه با توجه به نیاز جامعه و هوشیاری مصرف کننده، هر محصولی نمی تواند در سطج بین المللی به رقابت بپردازد. تنها آنهایی که در میدان جهانی حرفی برای گفتن دارند که استاندارد های پایه را رعایت کرده باشند و همگام با معیارهای استاندارد سازی جهانی به روز رسانی شوند.




این مراحل شامل ابتدایی ترین های در تولید مواد خوراکی و غذایی تا بسته بندی و تحویل می گردد. به نحوی که هر سازمانی که کمترین ارتباطی با محصولات غذایی داشته باشد، برای ثبات و حفظ بقا در دنیای رقابت نیازمند دریافت استاندارد ایزو 22000 است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

استاندارد آلایندگی اروپا

در حالی که خودروهای فرسوده از سبک تا سنگین در خیابانها و جاده های شهر مانور می دهند و میزان آلودگی هوا را افزایش می دهند نمی توان از نقش سوختهای غیر استاندارد را نادیده گرفت.نوع و سطح کیفی سوخت از عوامل اصلی در کاهش آلایندگی خودروها هستند.حتی اگر خودروهای با سطح کیفی بالا در حال تردد باشند اگر سوخت مصرفی دارای استاندارد پایینی باشد مشکل آلودگی هوا و مصرف سوخت برطرف نمی شود.

شرکتهایی مانند ایران خودرو خودروهایی با کیفیت براساس استاندارد یورو 4 ارائه می دهند اما سوخت مصرفی نتوانسته باعث کاهش آلودگی هوا شود.

سوخت خودرو دارای استاندارد آلایندگی اروپا مانند یورو 2 و یورو 4 است.درواقع این استاندارد میزان بیشینه ی مجاز برای انتشار گازهای آلاینده ی خودروهای نو را تعریف می کند.استاندارد آلایندگی اروپا انتشار گازهایی نظیر انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربن‌ها (THC)، هیدروکربن‌های بدون متان (NMHC)، مونواکسید کربن (CO) و ذرات معلق (PM) را در بر دارد.


خودروهای فرسوده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰