درهم و پرهم از موضوعات مختلف

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

کیوی درمان بی خوابی شبانه!

کیوی این میوه پرزدار، به دلیل دارا بودن مواد غذایی در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند. کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در کیوی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. کیوی، مقدار بالایی ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد که به افزایش تعداد سلول‌های T کمک کرده و باعث سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود. در روز‌های اپیدمی کرونا که موضوع تقویت سیستم ایمنی مطرح است، می‌توان از این میوه برای افزایش ایمنی بدن استفاده کرد.

طبق مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته استرس، اضطراب و کمبود خواب روی عملکرد بدن انسان اثر می‌گذارد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید.

افرادی که نمی‌توانند از یک خواب عمیق و با کیفیت بهره ببرند، می‌توانند با خوردن کیوی این مشکل را حل کنند. این میوه‌ی خوشمزه دارای ترکیبات مفیدی، چون آنتی اکسیدان‌ و سروتونین است که می‌تواند در درمان ناهنجاری‌های خواب سودمند باشد. دانشمندان، تاثیرات مصرف کیوی را بر کیفیت خواب در بزرگسالان دچار مشکلات خواب بررسی کردند و دریافتند مصرف کیوی می‌تواند به خواب رفتن، طول مدت خواب و کیفیت آن را بهبود ببخشد. برای اینکه از بهتر بخوابید فقط کافیست ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ۲ عدد کیوی بخورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش سگ ها برای شناسایی بوی کرونا

شیوع کرونا و افزایش آمار قربانیان باعث شده کشورها و شرکت های مختلف به دنبال کشف درمان و واکسن آن باشند و همچنین از روش های متنوعی برای کاهش تعداد مبتلایان استفاده کنند. اخیرا محققان در انگلستان شروع به آموزش سگ ها برای شناسایی بوی کووید-19 کرده اند.

محققان بریتانیایی در تلاشند سگ ها را به گونه ای آموزش دهند که قادر به شناسایی بوی کرونا باشند. این روش به عنوان راهی غیر تهاجمی، به شناسایی این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن کمک می کند.

محققان دانشگاه «دورهام» با همکاری متخصصان دانشکده بهداشت و درمان گرمسیری لندن (LSHTM) و خیریه سگ های تشخیص پزشکی در حال کار روی این پروژه هستند. این گروه در سال 2018 نتیجه تحقیقاتی را منتشر کرد که نحوه شناسایی بوی مالاریا در نمونه جوراب های کودکان مبتلا به این بیماری توسط سگ های اسپرینگر اسپانیل را شرح می داد. این روش شاید بتواند در آینده از شیوع مالاریا جلوگیری کند.

تحقیق جدید با رویکرد مشابه صورت می گیرد که البته هدف آن، شناسایی بوی کووید-19 است. پروفسور «جیمز لوگان»، مدیر بخش کنترل بیماری ها در LSHTM در رابطه با این تحقیق اعلام کرده:

«پروژه قبلی ما توانایی سگ ها در شناسایی بو از افراد مبتلا به مالاریا را نشان داد. این کار با استاندارد بالاتری در مقایسه با استاندارد سازمان بهداشت جهانی انجام شد. ما می دانیم بیماری های تنفسی مانند کووید-19 بوی بدن را تغییر می دهند، بنابراین احتمال بسیار بالایی وجود دارد که سگ ها قادر به تشخیص آن باشند. این ابزار تشخیصی جدید می تواند تغییرات اساسی در نحوه واکنش ما به ویروس کرونا ایجاد کند.»

ادامه این مطلب را در دیجیاتو بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

زنان حافظه بهتری دارند یا مردان؟

وقتی پای خاطرات و حافظه در میان باشد، به نظر می رسد زنان از قدرت ویژه ای در این مورد برخوردارند و هرگز چیزی از حافظه شان پاک نمی شود. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟
روانشناسان پی برده اند نحوه ی به خاطر سپردن در زنان و مردان یکی نیست. زنان حافظه رویدادی بهتری دارند که به آن ها کمک می کند افراد، محل اشیاء و مکالماتی که داشته اند را واضح تر به خاطر آورند.

برای اثبات این فرضیه، محققان ۶۱۷ پژوهش صورت گرفته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این پژوهش ها از سال های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۳ انجام شده بودند و در مجموع بیشتر از ۱/۲ میلیون شرکت کننده داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که زنان در خصوص به خاطر سپردن اطلاعات کلامی از توانایی های شناختی بهتری برخوردارند. زنان بهتر می توانند صحبت ها، پیغام ها، مکالمات و فیلم ها را به خاطر آورند. آن ها محل اشیاء را هم به راحتی پیدا می کنند و دقیقاً می دانند که هر چیزی کجا قرار دارد.

محققان دست به آزمایش دیگری هم زدند. آن ها در طول هفته ۳ پیغام متنی برای شرکت کنندگان آزمایش می فرستادند و از آن ها می خواستند ۳۰ دقیقه ی گذشته ی خود را تا حد ممکن توصیف کنند. در انتهای هفته، از شرکت کنندگان تحقیق پرسیده می شد از آن اتفاقات کدام را به یاد دارند. زنان بیشتر خاطراتی را به یاد می آوردند که اجتماعی محور بودند. آن ها در مقایسه با مردان، بیشتر به آدم ها، احساسات و مکالمات توجه داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا لوکال سئو؟

با استفاده از تکنیک های لوکال سئو شما می توانید محصولات و خدمات کسب وکار را به صورت محلی یا در جامعه آماری که در نظر دارید، تبلیغ کنید و به عبارتی دیگر هدفمندتر فعالیت خود را ادامه دهید.

اما چرا باید یک استراتژی لوکال سئو داشته باشیم؟
ــ بین 40 تا 64 درصد مشتریان و کاربران جستجوی لوکال را در گوگل و دستگاه های خود برای پیدا کردن نیاز خود به کار می برند.
ــ لوکال سئو بازار هدف بیشتر و بهتری را می تواند تحت پوشش قرار دهد.
ــ نرخ تبدیل کاربر به مشتری در لوکال سئو و به عبارتی بازگشت سرمایه بیشتر و سریع تر است.
ــ بسیاری از خدماتی که برای لوکال سئو در گوگل در نظر گرفته شده است، رایگان است.
ــ تکنیک های لوکال سئو راحت است و بیشتر بر روی بازاریابی تأکید دارد.
ــ امروزه تمامی کارها در بستر اینترنت انجام می شود و کمتر کسی برای پیدا کردن خدمات یا محصولات در نزدیکی محل خود به لیست آگهی های کاغذی توجه می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آیا گیاهان ناقل ویروس کرونا هستند؟

ویروس کرونا یک عامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان بوده و گیاهان در شرایط عادی به این ویروس آلوده نیستند. 
برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شناخت راه‌های انتقال آن بسیار مهم است. با توجه به شناسایی این ویروس در برخی حیوانات و احتمال انتقال آن از حیوان به انسان، برای برخی افراد این سوال پیش می‌آید که آیا گیاهان نیز ناقل این ویروس هستند؟

محبوبه علیزاده فلوشیپ کنترل عفونت‌های بیمارستانی گفت: ویروس کرونا یک عامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان بوده و گیاهان در شرایط عادی به این ویروس آلوده نیستند و نمی‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند؛ مگر اینکه به طور مستقیم با ترشحات تنفسی فرد بیمار مثلا از طریق سرفه یا عطسه آلوده شوند و به فاصله کوتاهی فرد دیگری به این گیاهان دست بزند.
بنابراین گیاهان مانند برخی حیوانات، ناقل ویروس کرونا نیستند، ولی مشابه سایر سطوح و وسایل بی جان منزل یا محل کار، با احتمال کم ممکن است بعد از آلودگی سطحی با ترشحات آلوده کننده فرد بیمار، از طریق تماسی سبب انتقال ویروس شوند.

از آنجا که گل و گیاهان را نمی‌توان مانند سطوح و وسایل بی جان به راحتی گندزدایی کرد، بهترین کار این است که در اتاق فرد بیماری که هنوز در دوره عفونت زایی به سر می‌برد، اسباب و وسایل غیرضروری و تا حد امکان گل و گیاه وجود نداشته باشد. با گندزدایی سطوح به طور مکرر و دور نگه داشتن گیاهان از محدوده بستری فرد مبتلا می‌توان از انتقال این ویروس به سایر افراد جلوگیری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تاریخچه وب

وب ۱.۰
از سال ۱۹۸۹ که وب توسط آقای «برنرز لی» ابداع شد جنبشی به وجود آمد که بیایید همه چیز را از روی کاغذ به اطلاعات الکترونیکی تبدیل کنیم. افراد و شرکت ها تلاش می کردند محتوای کاغذی خود را به محتوای دیجیتالی تبدیل کنند. جنبش پر سرعت دیجیتالی شدن اطلاعات سبب شد که کاربران امکان دسترسی به انبوهی از اطلاعات را داشته باشند.

وب ۲.۰
به تدریج کاربران با انبوهی از اطلاعات رو به رو شدند که خود یک مشکل محسوب می شد. باید راه حلی پیدا می کردند. از این جا بود که کم کم «نرم افزارهای مبتنی بر وب» به کمک کاربران آمدند.

سایت «بالاترین» یک وب سایت فارسی است که بر اساس تفکر «وب ۲.۰» ساخته شده است. صدها کاربر سایت بالاترین هنگام وب گردی هر مطلب جالبی که پیدا می کنند را در این سایت قرار می دهند و کاربران دیگر به آن ها رای می دهند.

وب ۳.۰
در «وب ۳.۰» بحث اصلی در مورد هوشمند شدن وب است. پیش بینی می شود که در آینده نزدیک کامپیوتر ها، محتوای وب را می فهمند و آن را درک می کنند.
این درک اطلاعات توسط نرم افزارهای مبتنی بر وب سبب می شود که جستجو و حرکت در اطلاعات بسیار سریع تر و بهینه تر از قبل بشود. نرم افزار ها قادر به شناسایی افراد، مکان ها، رویداد ها و ارتباط آن ها با یکدیگر خواهند بود. ارتباط متقابل اطلاعات با یکدیگر و قابلیت دسترسی به اطلاعات با هر نوع دستگاه ارتباطی از دیگر مشخصه های وب نسخه سوم است.

واسطه ها از معادله وب ۳.۰ حذف شده اند. بلاک چین هایی نظیر اتریوم، پلتفرم بدون نیاز به اعتماد ارائه می‌دهند که قوانین آن را نمی‌توان شکست و اطلاعات آن کاملا رمزنگاری شده اند. شرکت هایی نظیر اپل دیگر کنترلی بر اطلاعات کاربران ندارند. هیچ نهاد یا دولتی نمی‌تواند سایت ها و خدمات را از بین ببرد و هیچ فردی نمی‌تواند هویت دیگران را کنترل کند.

 با عملی شدن وب ۳.۰، پلتفرم های جدید با سطح رقابت سالم ظهور خواهند کرد که توسط ارائه دهندگان یکه تاز خدمات کنترل نمی‌شوند. همانند وب ۲.۰ که وب ۱.۰ را از بین نبرد، حرکت به سمت وب ۳.۰ و یکپارچگی آن با سیستم های آنلاین فعلی طول خواهد کشید. چرخ های وب ۳.۰ از چندی پیش به حرکت در آمده اند. وب ۳.۰ انقلاب در حرکتی است که از نقطه بی بازگشت عبور کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کشف گنجینه ای ارزشمند در یک کلیسا

کشف گنجینه ای ارزشمند در یک کلیسا  که شامل 500 سکه نقره متعلق به سال 1702 است خبری بود که رسانه های بسیاری به آن پرداختند.

این گنجینه تاریخی ارزشمند پس از آنکه کارگران ساختمان هنگام بازسازی یک کلیسای قرن نوزدهمی به ویرانه های یک کلیسای رنسانس برخوردند، کشف شد. باستان شناسان اسلواک پس از گزارش کارگران ساختمانی، به کاوش در کلیسای «سنت مارتینا» واقع در دهکده ای در نزدیکی شهر «کوشیتسه» مشغول شدند. این تیم باستان شناسی در نهایت به اکتشافی بی سابقه دست یافت. مجموعه ای از سکه های باستانی در حالیکه در یک کوزه سرامیکی زیر یکی از سنگ فرش های کلیسای رنسانس پنهان شده بود، کشف شد.

کوزه حاوی سکه های باستانی نیز به وسیله سنگی مهر و موم شده و تمامی این سکه های توسط پارچه کتان پوشانده شده بودند. اغلب سکه ها به وسیله کارگاه های معدن های محلی ضرب شده که قدمت قدیمی ترین آن به سال 1702 میلادی، زمانیکه «اسلواکی» در زمان پادشاهی «هابسبورگ» توسط مجارستان حکمرانی می شد، بازمی گردد.

باستان شناسان هنوز قادر به تخمین ارزش این مجموعه سکه های باستانی نیستند، اما ارزش تاریخی آن را «بی حد و اندازه» توصیف کرده اند. به گفته کارشناسان سکه های ضرب شده توسط معدن، به عنوان پول کم ارزش و به منظور خرید مایحتایج اولیه مورد استفاده قرار می گرفتند، اما معدنکاران معمولا از این نوع سکه ها برای امور خیریه نیز استفاده می کردند.

براساس گزارش ها، این کلیسا در سال 1705 مورد حمله قرار گرفت و به ویرانه تبدیل شد، اما این سکه ها همچنان دست نخورده باقی ماندند. این کلیسا در قرن نوزدهم بازسازی شد، اما این مجموعه سکه های تاریخی تا امسال کشف نشده بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آیفون های اپل چقدر ضد آب هستند؟

یک زن انگلسی پس از دو ماه، آیفون 8 خود را در یک رودخانه پیدا کرد و پس از آن نیز تلفن روشن شد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که آیفون یک زن انگلیسی در هنگام غذا دادن به قو‌های دریاچه به داخل آب می‌افتد.
پس از دو ماه، خانم Thayse به همراه نامزدش درحال پیاده‌روی روزانه خود در محله Staines-upon-Thames بودند. آن‌ها تصمیم گرفتند که به محل افتادن گوشی در رودخانه تیمز بروند و در آن‌جا از دیدن تلفن خود در بستر رودخانه متعجب شدند.  خوشبختانه، این تلفن پس از دو ماه باقی ماندن در بستر رودخانه، هنوز هم در شرایط مطلوبی قرار دارد. این زن پس از دو ماه تلفن خود را از درون آب‌های دریاچه پیدا کرد و نکته جالب توجه اینجاست که آیفون آن هنوز هم کار می‌کند.

چنین داستانی در ژوئن سال 2018 نیز رخ داده بود؛ خان اریکا بنت به صورت تصادفی آیفون خود را به درون رودخانه ادیستو انداخت اما تلفن او پس از گذشت پانزده ماه توسط یک یوتیوبر معروف که درحال غواصی برای جستجوی گنج در آن روخانه بود، پیدا شد. لازم به ذکر است که این تلفن پس از پانزده ماه ماندن در آب توسط شارژر آیفون شارژ و سپس روشن شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درمان خانگی سنگ کلیه

سنگ کلیه دردی مزمن و گاهی اوقات غیر قابل تحمل است. سنگ کلیه در مجاری ادرار قرار می گیرد و موجب به وجود آمدن درد های خفیف و مزمن می شود. سنگ های کوچک را می توان با درمان های خانگی دفع کرد، اما در مورد سنگ های بزرگ باید درمان های پزشکی انجام شود. درمان های خانگی برای سنگ های با قطر کمتر از 3 میلی متر موثر است.

سنگ های کلیه از جنس کلسیم و اگزالات است و اختلالات غده پاراتیروئید یا مصرف بیش از حد پروتئین سبب بالا رفتن ترشح کلسیم در ادرار می شود و احتمال ابتلا به سنگ کلیه را بالا می برد.

آب زیاد بخورید
آب بهترین انتخاب است؛ آب با تخلیه کردن کلیه ها به آن ها کمک می کند. بنابراین باید مصرف آب را به 2.8-1.9 در روز برسانید. باید آنقدر مایعات بنوشید که در زمان دفع ادرار، ادرارتان شفاف یا تقریبا شفاف باشد.

خاکشیر
گیاه خاکشیر ادرارآور و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند. خاکشیر سنگ کلیه را از بین می برد و به این منظور می توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرد و صبح ناشتا خورد.

لیمو بخورید
لیمو سرشار از سیتریک اسید است که به نظر می رسد برای شکستن سنگ هایی که کلسیمی هستند، موثر است. زمانی که سنگ ها شکسته شوند، راحت تر دفع می شوند و درد کمتری دارند. سعی کنید روزانه نصف پیمانه (125 میلی لیتر) آبلیمو خالص بخورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

افسردگی گربه ها را چاقتر می کند!

دانشمندان روز به روز یافته های جدیدی در مورد حیوانات کشف می کنند. آنها معتقدند حیوانات هم مانند انسان تحت عوامل مختلف و احساسات قرار میگیند. یافته های علمی نشان می دهد که یکی از دلایل افزایش وزن گربه ها ممکن است اضطراب، نگرانی و غم باشد. این بدان معنی است که تغییر چشمگیر در وزن آن ها ممکن است با وضعیت روانی آن ها مرتبط باشد.

گفته می شود فیل ها تا مدت ها برای عزیزان از دست رفته شان عزاداری می کنند. طبق مشاهدات محققان، فیل ها وقتی عزیزان شان را از دست می دهد می توانند تحت اضطراب شدیدی قرار بگیرند و ممکن است حتی بعد از چندین ماه هم برای آن ها عزاداری کنند. فیل ها اگر به نزدیکی جایی که محل مرگ عزیزشان بوده برسند، ممکن است توقف کنند و دقیقه ای ساکت بمانند. این وضعیت می تواند چندین دقیقه طول بکشد.

در این صفحه می توانید موارد بیشتری از رفتارهای انسانی حیوانات را بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

معمای که بعد از 1400 سال حل شد!

1400 سال پیش "نشانه  قرمز رنگی" در آسمان ژاپن ظاهر شد که مردم آن را شوم می دانستند اما دانشمندان موفق به حل این معمای عجیب شدند.

طبق سوابق تاریخی، در ۳۰ دسامبر ۶۲۰ ، "نشانه  قرمز رنگی" به شکل "دم قرقاول" در آسمان ژاپن ظاهر شد. در آن زمان ، این علامت یک نشانه شوم و بد محسوب می‌شد. طی این سال‌ها دانشمندان مدرن این موضوع را  مورد بررسی قرار می‌دادند و تصور می‌کردند که این پدیده می‌تواند ناشی از شفق قطبی یا دنباله دار باشد، اما هیچکدام از این‌ها دلایل کاملاً منطقی نبودند.

اخیرا "ریوو کاتااوکا"(Ryuho Kataoka) و همکارانش از "موسسه ملی تحقیقات قطبی ژاپن" تصمیم گرفتند که آنچه که سبب این پدیده قرمز رنگ در آسمان شده بود را بررسی کنند.

آنها مطالعه خود را با مقایسه توصیف تاریخی و درک و توصیف مدرن از شفق‌های قطبی شروع شدند. آنها دریافتند اگرچه شفق‌های قطبی غالباً سبزرنگ هستند اما بسته به اینکه عناصر موجود در جو زمین توسط ذرات باردار که توسط خورشید پاشیده شده‌اند، فعال می‌شوند، می‌توانند به رنگ‌های دیگری از جمله قرمز نیز ظاهر شوند.

این تیم مشاهدات جدیدتری از شفق‌های قطبی قرمز رنگ را که همانند شفق قطبی ژاپن بود، مشاهده کردند. محققان همچنین نقشه‌هایی را که میدان مغناطیسی متغیر زمین در آن زمان(سال ۶۲۰) بود را نقشه‌برداری کردند و دریافتند که ژاپن در آن زمان برخلاف امروز که دارای ۲۵ درجه عرض مغناطیسی است دارای عرض مغناطیسی حدود ۳۳ درجه بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کشورهایی که هنوز کرونا ندارند

ویروس کرونا به بیش از ۱۸۰ کشور و سرزمین راه یافته است، اما حدود ۴۰ مکان دیگر در سراسر دنیا هیچ موردی را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند. تعداد جان باختگان نیز به حدود ۵۰ هزار نفر رسیده است و بیش ۲۰۰ هزار نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

اما حدود ۴۰ مکان نیز در سراسر دنیا هیچ مورد ابتلایی گزارش نکرده‌اند - حداقل به صورت رسمی.

ترکمنستان، تاجیکستان، سودان جنوبی، کره شمالی، مالاوی، یمن و قلمروهای متعلق به فرانسه در نیمکره جنوبی  از جمله این کشورها هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ آزﻣﻮن آﻧﻼﯾﻦ و ﺳﻮاﻻت ﮐﻨﮑﻮر قبولی

قبولی پلتفرم هوشمند آموزشی است که بر خلاف روش های سنتی, سعی دارد با تولید محتوای اختصاصی, کتب کمک آموزشی انتشارات معتبر کشور را به صورت هوشمند و تعاملی به کاربران ارائه دهد. در حال حاضر بانک سوالات قبولی با همکاری معتبرترین انتشارات سراسر کشور از پایه دهم تا دکتری را تحت پوشش قرار داده و هر روز جهت بهبود آن می کوشد.

این پلتفرم آموزشی یکی از برترین اپلیکیشن هایی است که توانسته در زمینه آموزشی موفق ظاهر شود. کنکوری‌ها هیچ وقت این سطح از آسایش را تجربه نکرده بودند، این که اپلیکیشنی مثل قبولی هست تا مربی تست‌زنی‌شان باشد و نیازی نباشد کتاب‌های قطور را با خود این طرف و آن طرف ببرند.

قبولی که کارش را از ارائه تست‌های کنکور شروع کرده بود، به همین موضوع قناعت نکرد و به تدریج خدمات بیشتری مثل آزمون‌ساز، فروش کتاب‌های کمک درسی از انتشارات معتبر و نمونه سؤالات آزمون‌های پزشکی و استخدامی را هم به قابلیت‌های اپلیکیشن اضافه کرد تا مخاطبینش فقط دانش‌آموزان و پشت‌کنکوری‌ها نباشند و توجه همه جانبه به همین موضوعات سبب شد که از رقبایش جلو بیفتد.

برای دانلود اپلیکیشن قبولی از این لینک استفاده کنید. همچنین در اینجا می توانید در مورد دیگر اپلیکیشن های برتر ۹۸ بیشتر بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عواملی که باعث خرای شدن باتری گوشی تان می شوند!

شارژرهای قلابی: اگر شارژر اصلی گوشی‌تان خراب شده است، به سراغ شارژرهای اصلی محصول خود بروید و دور شارژرهای قلابی و ارزان را خط بکشید. شارژرهای ارزان قیمت و قلابی به بهای خراب شدن باتری تلفن همراه‌تان تمام می‌شود.

مرتب در شارژ بودن: اگر عادت دارید ساعت‌ها پس از پر شدن باتری، گوشی‌تان را در شارژ نگه دارید پس باید عطای سلامت گوشی را به لقایش ببخشید.

شارژ صفردرصد: بهتر است پیش از آنکه شارژ موبایلتان صفر درصد شود، آن را به شارژ بزنید. این موضوع به حفظ باتری گوشی‌تان کمک می‌کند.

افراط در استفاده: اگر از گوشی خود بیش از حد استفاده می‌کنید پس طبیعی است که باتری تلفن همراه شما نیز خراب شود.

نصب برنامه‌های مخرب: برخی از برنامه‌های مخرب که از درگاه‌های ناامن نصب می‌شوند زمینه ساز فشار بر باتری گوشی و خراب شدن باتری می‌شوند که البته این موضوع را می‌توان در مورد کاربران اندرویدی بیشتر مشاهده کرد.

همچنین هوای سرد هم میتواند به باتری گوشی آسیب برساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روش صحیح تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ

اگر قصد تمیز کردن جرم های روی صفحه نمایشگر لپ تاپ را دارید، حتما قبل از این کار لپ تاپ را خاموش کنید. از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی شرت استفاده کنید و هرگز پارچه هایی که خش ایجاد می کنند را به کار نبرید.

هرگز از دستمال توالت برای پاک کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول های تمیز کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.

در صورت استفاده از این محلول ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید.
جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت های مساوی از آب و الکل باشد.

اگر قصد تمیزکاری اساسی لپ تاپتان را دارید پیشنهاد می شود ایت مطلب را هم بخوانید: «چگونه لپ تاپ خود را بدون آسیب زدن به آن تمیز کنیم»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

میزان مصرف کاربران از اینترنت رایگان ایام کرونا اعلام شد

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به ارائه اینترنت رایگان از نیمه دوم اسفند تا ۷ فروردین گفت: بیش از ۷۰ درصد کاربران، بیش از ۷۰ گیگ از اینترنت ۱۰۰ گیگی را مصرف کردند.

اپراتورهای اینترنت ثابت از ۱۷ تا ۲۹ اسفند بسته اینترنتی با حجم ۱۰۰ گیگابایت را برای کاربرانشان فعال کردند تا کاربران در زمان خانه نشینی بتوانند از اینترنت رایگان استفاده کنند. برخی اپراتورها نیز مهلت استفاده از این بسته هدیه را تا هفتم فروردین برای کاربران تمدید کردند.

با این حال به دلیل نبود کیفیت مناسب و کندی سرعت دسترسی، بسیاری از کاربران در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی، نارضایتی خود را از کیفیت سرعت اینترنت اعلام کرده و معتقدند که نتوانسته اند از این بسته هدیه به صورت مطلوب استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰