درهم و پرهم از موضوعات مختلف

۲۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

ارگ علی شاه در تبریز

 

تبریز شهری است که آثار و جاذبه های توریستی و گردشگری و طبیعی زیادی دارد.ارگ علیشاه در تبریز یکی از این آثار است  که آنطور که از اخبار میراث فرهنگی بدست آمده یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی در دنیاست.

این دیوار سمبل شهر تبریز است و بسیاری تبریز را با آن می شناسند.ارگ علی شاه در مرکز شهر قرار دارد و مدرسه ای بسیار قدیمی هم در اطراف آن قرار دارد. مدرسه ی نجات یکی از مدارس بسیار قدیمی و در زمره ی لیست اولین مدارس مدرن ایران است. سالن شیر و خورشید قدیم هم در آنجاست.

این سازه همچنین یکی از سازه های هنر اسلامی است و متاسفانه امروز چیز زیادی از آن به جا نمانده است.این ارگ در فهرست میراث فرهنگی ایران قرار دارد و یکی از مناطق اصلی گردشگری تبریز به شمار می رود.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

توصیه ها و ترفندهای ویندوز 10

1-صحبت با کورتانا: کورتانا دستیار دیجیتال مایکروسافت مانند سیری در اپل و google now  است که در ویندوز 10 وجود دارد.می توانید کورتانا را روشن کنید و و از صدایتان یا از search box در تسک بار استفاده کنید .این ویژگی الان در آمریکا استفاده می شود و به زودی در بخش های دیگر دنیا هم استفاده خواهد شد.برای استفاده از آن،سیتینگ و زبان سیستم خود را به آمریکا تغییر دهید .

2- باتری خود را ذخیره کنید. به قسمت setting و بعد battery saver بروید .می توانید به طور دستی, ذخیره کننده ی باتری را روشن و یا خاموش کنید.

3- دسکتاپ های بیشتری داشته باشید. ویندوز 10، از دسکتاپ مجازی پشتیبانی می کند که این به آن معناست که می توانید برنامه هایتان را روی سری ای از دسکتاپ ها داشته باشید.برای مثال می توانید یک دسکتاپ برای کارتان داشته باشید و یکی برای سرگرمی.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه مترجم حرفه ای شویم؟

برای مترجم حرفه ای شدن راه زیادی در پیش است اما سخت نیست و اگر علاقه در فرد وجود داشته باشد به راحتی می تواند تبدیل به مترجمی حرفه ای شود.ترجمه تخصصی متون نیاز به تحصیلات در زمینه ی ترجمه دارد.افرادی که در زمینه ی مترجمی تحصیلات کرده اند برای ترجمه فنی واجد شرایط بیشتری هستند تا افرادی که در آموزشگاهها به این حوزه پرداخته اند.

اما تحصیلات نیز کافی نیست و احتیاج به کسب تجربه و تمرین و ممارست دارد.ترجمه بیشتر از اینکه یک علم باشد یک هنر است و مترجم بایستی دارای ذوق و سلیقه باشد تا بتواند متن را به زیبایی تمام به زبان مقصد برگرداند.
مترجم بایستی در ترجمه متن بی طرف باشد و متن را  بدون هیچ قصد و قرضی ترجمه کند.
یکی دیگر از نکات که می تواند شما را تبدیل به مترجمی خوب کند تسلط به زبان مادریتان است.شخصی که به زبان مادری خود،قواعد و اصطلاحات آگاهی ندارد نمی تواند یک متن را به خوبی ترجمه کند.به علاوه باید به زبان دیگر نیز تسلط کافی داشته باشد و بتواند با تسلط کافی به اصطلاحات جایگزین شایسته ای را برای لغات و اصطلاحات پیدا کند.
دیکشنری ابزار دست مترجم خوب است.غرور اینجا کارساز نیست.مترجمی که با غرور از بهره بردن از دیکشنری پرهیز می کند نمی تواند متن خوبی را ارائه بدهد.یک دیکشنری خوب ضروری است.
شما نیز با دانش زبانتان می توانید با تمرین به ترجمه تخصصی بپردازید.از متنهای ساده شروع کنید و اصول ترجمه را رعایت کنید تا تبدیل به یک مترجم شوید.
 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نحوه ایجاد ماشین مجازی در ویندوز 10

چند وقت بود که دنبال مطلبی برای نحوه نصب ماشین مجازی روی ویندوز 10 بودم ، و اصلا اطلاع نداشتم که خود ویندوز 10 اصلا چنین قابلیتی داره که میشه ماشین مجازی ساخت واسش یا نه .

همیشه فکر میکردم که باید VM-Ware نصب کنم، توی گوگل کردن هام به مطلب ایجاد ماشین مجازی در ویندوز 10 در سایت سی اس وب رسیدم ، که قدم به قدم این مطلب رو آموزش داده ، و این امکان رو به ما میده تا با استفاده از Hyper-V در ویندوز 10 بتونیم ماشین مجازی بسازیم، سیستم عامل روش نصب کنیم و هر کار دلمون میخاد انجام بدیم.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

جلوگیری از دوباره کاری در طراحی وب سایت

 

با رعایت یک سری نکات در هنگام طراحی وب سایت می توانیم از ضرر و زیان های ناشی از طراحی مجدد وب سایت جلوگیری کنیم.
 
انجام طراحی سایت حرفه ای باید به گونه باشد که بدانیم چه می خواهیم . یکی از عواملی که نقش اساسی در طراحی وب سایت دارد توجه به مشتریان است. دانستن اینکه مخاطبان شما چه قشری هستند در مورد تولید محتوای سایت خود تصمیم گیری کنید.
 
 
اگر سایت شما با هدف فروش محصولات است می بایست امنیت و سهولت فرآیند خرید سایت شما بالا باشد. انیمیشن ها و فایل های صوتی مورد استفاده در وب سایت ها شاید در ابتدا جذاب و زیبا باشد اما در ادامه برای مخاطبان آزار دهنده و مزاحم هستند و استفاده از تصویر پشت زمینه در طراحی سایت کاری پیش پا افتاده و غیر حرفه ای است. در واقع این صفحه اصلی است که مهم ترین صفحه در وب سایت می باشد. اولین صفحه ای که بازدیدکنندگان آن را می بینند و باعث ایجاد ارتباط می شود. داشتن یک طراحی خوب در صفحه اول سایت می تواند نظر مخاطب را جلب کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نحوه ی انتخاب URL مناسب برای سایت

انتخاب یک آدرس اینترنتی یا url از گام های اساسی در  طراحی سایت است. انتخاب بهترین نوع آن اهمیت ویژه ای دارد هر چه آدرس انتخابی راحت تر باشد بهتر است.

قبل از انتخاب URL سایت خود به این موارد دقت کنید:

خوانایی آدرس بسیار پر اهمیت است از آن جهت علاوه بر اینکه برای کاربر خواناتر است، برای موتورهای جستجوگر هم خوانا باید باشد. برای مثال اگر کسب و کار شما در مورد ماشین است و سایتتان هم در این مورد نوشته شده است باید آدرس URL سایتتان هم مرتبط با ماشین باشد و در آن کلمه ی car حتما استفاده شده باشد. به اینصورت موتورهای جستجو هم راحت تر می توانند سایت شما را پیدا کنند و بنابراین در رتبه ی بهتری قرار خواهد گرفت.

 

 

 

شاید برایتان باور نکردنی نباشد اما URL های اhackable برای سایتتان مناسب تر هستند. این نوع URL ها توسط کاربر قابل تغییر هستند و انتهای آنها می تواند برای رسیدن به پیج مورد نظر کاربر تغییر پیدا کند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مسجد Sokullu

از جاذبه های گردشگری  که مسافران با خرید تور استانبول میتوانند از آن دیدن کنند، مسجد Sokullu در منطقه Luleburgaz (لوله بور گاز) در جاده ادیرنه است. این مسجد نیز از دیگر آثار معارسینان می باشد که در سال 1570 بنا نهاده شد. در منطقه ای در همسایگی این شهر ، یعنی منطقه بابا اسکی نیز اثر دیگری از معمارسنیان با نام مسجد ((جدی علی پاشا)) را نیز می توان مشاهده کرد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترجمه و پیشرفت علم

 

در بسیاری از موارد ترجمه عنصری کارا است. می توان گفت یکی از کاربردها و یا گرایشات ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی مقالات است. برای پیشرفت علم می بایست با دانش روز دنیا پیش رفت و در جریان آن قرار گرفت.
 
ترجمه تخصصی مقاله برای پژوهشگران از اهمیت بالایی برخوردار است آنها با مطالعه پژوهش های، دیگر محققان می توانند در راستای پیشرفت علم کشور و جهان قدم بردارند.
 
در واقع انجام ترجمه فنی از آن دسته مهارت هایی است که در صورت کسب آن می توان اقداماتی موثر در عرصه علم و دانش برداشت.
 
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

کشتی تفریحی کروز

کشتی کروز، یک کشتی تفریحی مسافربری است که قابلیت جابه جایی تعداد زیادی از افراد را دارد. این کشتی امکانات بسیار زیادی دارد که سالن های موسیقی تنها یک بخش از آن است.

هر ساله تور کشتی کروز یونان در ایام مختلف سال برگزار می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آینالی کاواک

خرید تور استانبول به مسافران این امکان را میدهد تا به مکان های دیدنی نظیر کاخ های موجود در این شهر دسترسی پیدا کنند. آینالی کاواک یکی از این کاخ هاست. این مکان در قرن 18 میلادی ساخته شده و بعدها توسط سلاطین مختلف دیگر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مکان به خاطر آینه کاری داخل آن مشهور می باشد. این آئینه ها هدیه ای بوده از Venetians که در سال 1718 میلادی در این کاخ نصب گردیده است. این کاخ نمونه زیبائی از معماری قدیمی و سنتی ترکیه است. (بازدید از این کاخ همه روزه به جز روزهای شنبه و پنج شنبه ممکن می باشد)

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یونان آن هم آبی

 

تور کشتی کروز پونان در هر فصلی از سال علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. یکی از مزیت های تور کشتی کروز عدم نیاز به پاسپورت است .
 
مسیر حرکت تور به سمت جزایر بونان بوده و دوباره به سواحل ترکیه برمیگردد . عموما امکانات این تور به این گونه است که صبحانه و نهار و شام و استفاده از تفریحات ورزشی و سرگرمی داخل کشتی، برای افراد محیا است.
 
طی این سفر از سواحل زیبای ترکیه استانبول و ازمیر گذر کرده و از کشور یونان که شامل جزیره زیبای سنتورینی و می کونوس است دیدن می کنید.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روشی عالی برای مبارزه با آلودگی هوا

آلودگی هوا از آن دسته مشکلاتی است که امروزه گریبانگر همه ی جوامع و بخصوص ایران و کلانشهرها شده است. اگرچه عوامل متفاوتی باعث آن می شوند اما خودرو فرسوده یکی از عواملی است که سهم بسزایی در این آلودگی دارد بطوریکه تا 70 درصد آلودگی هوا بدلیل این دسته از خودروها عنوان شده است.

از طرفی خودرو فرسوده از جمله عواملی در آلودگی هوا است که کاملا قابل پیشگیری است پس وقتی می توان از آن پیشگری کرد باید در جهت آن اقدام شود.

 

آلودگی هوا علاوه بر اینکه باعث ایجاد بیماری های قلبی و تنفسی می شود، سرزندگی جامعه را کم می کند و به محیط زیست هم آسیب جدی ای می رساند. تهران از جمله شهرهایی است که تا بحال چندین بار موفق شده عنوان دومین شهر آلوده ی دنیا را از آن خود کند!

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سفرهای ساده و دلچسب گذشته

یک زمانی سفرها ساده تر و دلچسب تر بود. نیازی به پیدا کردن یک آﮋانس مسافرتی کارکشته و رزرو آنلاین هتل و هواپیما نبود.یک خودرو فرسوده بود و باربندش که کلی وسائل پخت و پز بارش می کردند و راهی می شدند.در میان بار خودرو یک عدد چادر با دم و دستگاهش یافت می شد و همان حکم هتل چند ستاره را ایفا می کرد.

چادرها آن زمانها به سادگی و راحتی چادرهای پیشرفته ی الان نبودند،برای برپا کردنشان چند مرد قوی هیکل لازم بود تا بتوانند آنرا را بر روی زمین ثابت کنند.خلاصه چادر به سختی برپا می شد و کل خانواده خوشحال و خندان یک سفر دلچسب و خاطره انگیز را آغاز می کردند.

اما عکاسی در آن زمان نیز پیچیدگی خاص خودش را داشت،اگر کمی غافل می شدیم کل تصاویر سفرمان به باد فنا می رفت.فناوری حالا عکاسی را نیز ساده تر کرده است.دیگر کمتر پیش می آید تا تصاویر نازنین سفر برای همیشه از بین بروند،دوربینهای دیجیتال جایگزین نوع آنالوگ شدند.اما چقدر ذوق داشتیم وقتی بعد از یکی دو ماه پس از سفر عکسها چاپ می کردیم،تازه شاهد ﮋستها و عکسهای عجیب و غریبمان می شدیم.آن زمان از عکاسی سلفی نیز خبری نبود و یک سه پایه از کل خانواده عکس می گرفت.

خلاصه گاهی باید یاد سفرهای گذشته افتاد و آلبوم قدیمی را ورق زد و به یاد آورد که روزگار چه سیری را از سر گذرانده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تگ alt در بهینه سازی سایت

گاهی اوقات ممکن است تصاویر یک سایت به هر دلیلی لود نشوند و کاربر دچار سر در گمی بشود. در صورتی که اگر توضیحی به جای تصویر ظاهر شود،به کاربر بسیار کمک می کند.

در طراحی وب سایت می توان با استفاده از تگ alt  یک نام یا یک توضیح کوتاه برای تصویر قرار داد، تا در صورت لود نشدن تصویر برای کاربر،مشخص شود که تصویر چیست.

همچنین تگ alt  در بهینه سازی سایت کمک شایانی دارد. این تگ، مکان دیگری برای قرار گرفتن کلمات کلیدی، به منظور بهبود رتبه بندی درموتورهای جستجوگر است.

اگر تصمیم دارید از تصویر خود برای لینک استفاده کنید، با تگ altمی توانید در زمینه بیشتر شناخته شدن آن صفحه توسط موتور جستجو کمک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شهری محبوب به چه دلیل!

 

آنتالیا یک شهر توریستی و پر طرفدار است به دلیل این که دارای جذابیت هایی است که توریستها را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

اول از همه مهمان نوازی مردمان این دیار است که باعث می شود هیچ مسافری در خیابانها سردر گم نباشد و دید خوبی نسبت به این شهر پیدا کنند.

همچنین آنتالیا دارای هتلهای باشکوه و متنوعی است که مسافران با هر بودجه ای می توانند در این شهر اقامت کنند و مشکلی بابت رزرو هتل نداشته باشند.

نکته ی دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی است که مسافران را به خود می کشد.آبشارها و طبیعت زیبا از یک طرف و از طرف دیگر آثار تاریخی این شهر دل هر مسافری را می برد.

شاید جذابیت اصلی این شهر به دلیل ساحلش باشد،ساحلی که مناسب برای کلیه ی ورزشهای آبی مانند شنا،موج سواری و قایق رانی است.

همچنین در کوههای اطراف آنتالیا نمی توان از اسکی گذشت.در فصل اسکی این پیستهای اسکی آنتالیا مانند ساکلی کنت است که توریستها را به سوی این شهر می کشد.

در آخر بازارها و مراکز خرید آنتالیا است که تور آنتالیا را برای بسیاری از ایرانیها پر طرفدار کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خودروی هیبریدی و دوگانه سوز راه حل هوای پاک

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیداد می کند و این موضوع جان همه ی ما را به لب آورده است.نمی دانم یک زمانی که هیچکس خیال جمع آوری خودرو فرسوده را نداشت و تنها ماشینها بنزین می سوزاندند چگونه نفس می کشیدیم. البته سال به سال به جمعیت شهرهایی چون تهران افزوده می شود و تردد خودروها به دنبال آن افزایش پیدا می کند.

از این رو حتی اگر تمامی ناوگان حمل و نقل کشور نو شوند و کهنه ها راهی مراکز اسقاط خودرو بشوند و سوخت یورو 10 هم در جایگاهها ارائه شود باز هوا آلوده است.

جمعیت و تردد زیاد خودروها نا خودآگاه آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت و نمی توان از این موضوع رها شد. اما خوش بختانه خودروهای هیبریدی و گازسوز پا به عرصه ی وجود گذاشته اند و امید می رود تا کم کم آلودگی کمتر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پلوی بلغور، غذای ترکیه ای

با خرید تور ترکیه و سفر به این کشور، نه تنها بازدید از مناطق دیدنی این کشور آغاز میشود، بلکه یک نوع گردشگری غذا نیز شروع میشود. چرا که هر شهر و کشوری غذاهای مخصوص به خود را سرو میکند. در ادامه طرز تهیه ی یکی از غذاهای ترکیه ای را آموزش میدهیم که اگر هم عازم این کشور نیستید، غذاهای ترکیه را خود تهیه و میل کنید.

نام این غذا پلوی بلغور است. ابتدا یک پیمانه بلغور را به همراه نصف یک پیاز کوچولوی خرد شده ، یک حبه سیر له شده ، نمک ، فلفل قرمز ، کمی رب فلفل و کمی هم رب گوجه توی روغن زیتون تفت میدهیم.

 

bulgur pilavi

 

سپس پیمانه ای از آب مرغ را به آن اضافه میکنیم تا مانند کته بپزد. به جای آب مرغ میتوان از قرص های عصاره ی مرغ نیز استفاده کرد که در این صورت از پاشیدن نمک باید خودداری شود.

مرغی را با نمک ، فلفل ، آب لیمو ترش ، کنجد ،رزماری خشک شده ، پودر سیر ، پودر خردل ، تخم گشنیز کوبیده و آب پیاز مزه دار میکنیم. سپس آن را داخل کیسه ی مخصوص فر قرار میدهیم و به مدت یک ساعت و نیم در دمای 180 درجه ی فر قرار میدهیم. غذای شما آماده است. نوش جان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سفری با تور به ترکیه

هر شخصی با توجه به شناختی که از خود و علایقش دارد مقصد خودر را برای سفر تعیین می کند. بی شک معیار های متفاوت برای سفر کردن وجود دارد ، همیشه یک سفر خوب می تواند خاطرات بیاد ماندی را برای ما رقم بزند. این روزها سفر کردن بسیار سهل تر از گذشته شده است ، وسایل حمل و نقل موجود و وجود تور های تفریحی سفر کردن را روز به روز جذاب تر و آسان تر می کند.
 
به عنوان مثال سفر کردن به کشور های همسایه با تور بسیار از محبوبیت خاصی در میان مردم بر خوردار است. سفر با تور به ترکیه از بالاترین رنک در میان دیگر کشورهای همسایه قرار دارد. سفر با تور به یک کشور غریبه یک اطمینان خاطری به مسافر می دهد در واقع عدم آگاهی که مسافر از مکان های تفریحی دارند این امکان را به تور ها می دهد که با قرار دادن برنامه گشت در شهر و بازدید از مکان های تاریخی ، مشتریان زیادی را جذب کنند.
 
این روزها آفرهای زیادی برای تور ترکیه و تور دبی در سایت های مختلف به چشم می خورد که با وجود امکانات ویژه از قیمت های مناسبی برخوردار هستند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ارگ آنکارا

از جاذبه های گردشگری آنکارا که مسافران با خریداری  تور انکارا از آن بازدید میکنند، ارگ آنکارا است. این ارگ به روی تپه ای واقع شده است. ارگ آنکارا را میتوان نمادی برای این شهر دانست.

توریست ها با گشت زدن درون این کاخ سفری به دوران باستانی و کهن ترکیه خواهند داشت. دیوارهای این کاخ 14 الی 16 متر طول دارند که شگفتی برانگیزند. در اطراف این ارگ فضای سبزی وجود دارد که برای استراحت مسافران بسیار مناسب است.

 

ارگ آنکارا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آبشار هریجان

 

 

در طبیعت بکر چالوس می توان جاذبه ای گردشگری زیادی را دید. آبشار هریجان طبیعتی زیبا و بکر دارد و آب خروشانش که از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد، به دل این سر سبزی فرود می آید.

اگر مسیر سفرتان در جاده چالوس به سمت شمال است، در فاصله 100 کیلومتری آن، منطقه حفاظت شده هریجان وجود دارد. با ورود به این منطقه، فاصله 5 کیلومتری باید طی شود تا به آبشار رسید. در طول مسیر گل گاوزبان و بابونه زیاد دیده می شود. منظره زیبای این مسیر و عطر خوشی که گیاهان ایجاد کرده اند، از خستگی طول راه می کاهند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰