درهم و پرهم از موضوعات مختلف

۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

رستوران صمیمی

من همیشه رستوران های با صفا را به آن دسته رستوران های بسیار لوکس که تمام آدم هایش عصا قورت داده هستند ترجیح میدهم. آن دسته از رستوران هایی که فضای بسیار گرم و صمیمی دارند و آدم گرمی صمیمیت را در جای جای فضا احساس میکند.

رستوران هایی در دربند وجود دارد که از زیر میز و صندلی غذاخوری هایش، آب روان جاریست، حتی مرغابی هایی آن طرف تر مشغول شنا کردن هستند. از تخته سنگی که بر روی کوه ها هستند آبهای خنکی جاری هستند، صدای شلپ شلپ آب طنین انداز است و بوی نان برشته و کباب بر روی ذغال های داغ و سرخ تمام فضا را گرفته است. دوغ های محلی، ظرف های سنتی و چهار زانو نشستن بر روی تخت ها چقدر شیرین و دلچسب است.

هنوز طعم فراموش نشدنی آن روزها که با دوستانم به آن رستوران ها میرفتیم زیر زبانم است و دلتنگ روزهای که دیریست تکرار نشده است. امان از خاطرات... . 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

درختی با چندین رنگ

در نیم کره ی شمالی سیاره ی زمین درختی وجود دارد که به درخت " رنگین کمان" شهرت یافته است. این درخت دارا ی نوعی صمغ است که از تیره درختان اوکالیپتوس است. این درختان به طور طبیعی در کشورهای انگلیس و گینه نو میروید. اما به دلیل چوب های بسیار مناسب آن در کشور هایی نظیر فیلیپین نیز کاشته میشود.

 

گیاه شناسان، پوست اندازی تنه ی این درختان را در سال های مختلف را سبب پدبد آمدن رنگ های مختلف به شکل رنگین کمان دانسته اند. با فرارسیدن پاییز رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز و قهوه‌ای روشن و تیره هم به آن افزوده شود و با تابش نور آفتاب به بدنه این درخت طیف‌هایی از رنگ‌های آبی و بنفش و نارنجی و سبز و زرد و قرمز بر روی آن مشاهده شود.

 

فراهم آوردن فضایی برای چیدن میز غذاخوری کنار یکدیگر چقدر میتواند جذاب باشد، آیا اینطور نیست؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آبشاری که رو به بالا جریان دارد

 

 

آبشار پروانه یا butterfly waterfall در ایالت نوادای آمریکا، عجیب ترین آب گرم در جهان است. این آبشار عجیب به جاذبه گردشگری این ایالت تبدیل شده است. این آب گرم با همه آب گرم های جهان فرق دارد. وقتی به آن نگاه می کنیم، سنگ های رنگارنگی می بینیم که توسط املاح معدنی مختلفی که در آن هست، به وجود آمده است.

هر ساله گردشگران زیادی بخاطر خواص درمانی آب گرم این منطقه، به آن سفر می کنند. موقعیت این آبشار زیستگاهی برای مرغابی ها، قوهای وحشی و ماهی های کوچک ایجاد شده است.

این آبشار که به شکل سنگی بزرگ از دل زمین بیرون زده، 4 متر ارتفاع دارد. آب این آبشار به سمت بالا و تا ارتفاع 2 متری پاشیده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مردان پالاس، هتلی رویایی برای سفر به آنتالیا

 

 

 

یکی از زیباترین هتل هایی که در سفر به آنتالیا خواهید دید، هتل مردان پالاس(Mardan Palace Hotel) است. این هتل که در منطقه لارا واقع است، با هزینه 1.5 میلیاردی ساخته شده است. این هتل مجلل، دارای 560 اتاق و سوئیت است و تمامی امکانات رفاهی اولیه را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. البته برای مهمانان ویژه و سوئیت های VIP اش، خدمات اضافی هم در نظر گرفته است.

در این هتل سعی شده است تا برای تمامی سلایق رستورانی تعبیه شود و انواع غذاها و دسرها از سراسر جهان در این هتل یافت می شود. هتل با زیباترین و به روزترین طرح، ساخته شده است. هم بیرون و هم داخل آن، مجلل است. این هتل پنج ستاره، با تمام امکاناتی به مشتریانش ارائه می دهد و نزدیکی آن به سواحل آنتالیا، گردشگران زیادی را در هر سال پذیرایی می کند. بدلیل محبوبیت بالایی که پیدا کرده است، رزرو هتل مردان پالاس در بسیاری از تورهای آنتالیای آژانس های هوایی دیده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یک رستوران خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

 

 

در طول ماه، حداقل یک بار به رستوران می رویم و دوست داریم تجربه ای خوب در آن یک روز داشته باشیم. انتظارات افراد از رستوران ها تنها محدود به غذا نمی شود بلکه مسائل دیگری در انتخاب یک رستوران و محبوبیت آن نقش دارند.

یک رستوران خوب باید از نظر رعایت اصول بهداشتی عالی باشد. آراستگی کارکنان، استفاده از دستکش و کلاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دیدن شدن آشپزخانه رستوران با استقبال مردم روبرو می شود زیرا میتوان کارهایی که برای آماده سازی غذا انجام می شود را دید. اندازه بودن پرس غذا و همچنین نحوه سرو آن دارای اهمیت زیادی است. داشتن تهویه مطبوع و سرویس بهداشتی متعدد و البته تمیز باید رغایت شود. صندلی های رستوران می بایست راحت باشند. میزهای غذاخوری باید تمیز بوده و چیدمانی زیبا برای مشتری ایجاد کنند. نور مناسب برای رستوران نیز ضروری است.

اگر تمامی این موارد رعایت شود، رستوران به جای فقط برای یک بار امتحان تبدیل نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چشمه بایشوایتای

 

 

چشمه بایشوایتای (Baishuitai) در شمال غربی کشور چین واقع شده است. این چشمه بین دو شهر لیجیانگ و شانگری قرار دارد. این چشمه در ارتفاع 2380 متری است. بایشوایتای از بزرگ ترین مطبق های ساخته شده از سنگ تراورتن است. این چشمه که در طول زمان از نشست مواد معدنی و آهک شکل گرفته به صورت طبقاتی سفید رنگ و درخشان، به جاذبه ای برای گردشگران تبدیل شده است. این منطقه زادگاه فرهنگ Dongba چین است و گفته می شود Dongba در این منطقه ساکن شد تا عقایدش را ترویج کند. از آن زمان تا کنون، مردم منطقه این چشمه را مانند معبدی مقدس می پندارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مشتری مداری؛ حرف اول را میزند

امروز دیگر صرف غذا در یک رستوران یک فعالیت اجتماعی متداول محسوب میشود، همچنین خوردن غذا خارج از خانه، در کنار خانواده و دوستان میتواند بسیار مسرت بخش نیز باشد و تنوعی در زندگی های روزمره ی افراد ایجاد کند.

این فعالیت در سر تا سر دنیا رواج پیدا کرده است و در گوشه و کنار جهان رستوران های مختلفی پدید آمده اند که علاوه بر سرو غذاهای مطبوع، از دکوراسیون و فضای دلچسبی نیز بهره برده اند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

همانطور که میدانید، امروز دیگر ملاک افراد برای انتخاب یک رستوران تنها غذای خوب نیست، البته نمیتوان تاثیر یک غذای با کیفیت را نادیده گرفت، اما کسانی که برای صرف غذا به یک رستوران مراجعه میکنند ترجیح میدهند در یک محیط تمیز و شیک غذا میل کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دیوارهای قسطنطنیه

وقتی از دیوار های جداکننده حرف به میان می آید چه چیز در ذهن شما پدیدار میشود؟ آدم های احساساتی به سرعت به یاد انسان ها می افتند، ساختمان ساز ها یاد محوطه هایی که باید از هم تفکیک شوند می افتند و اما عموما افراد به یاد دیوار بزرگ چین می افتند. اما در حقیقت منظور ما از زمزمه ی نام دیوار جداکننده کدامیک بود؟

 

 

درواقع هیچ کدام. دیواری که امروز راجع به آن سخن میگوییم نه چین است و نه مانعی میان انسان ها، بلکه این دیوار در استانبول واقع شده است. نام آن دیوارهای قسطنطنیه است. این دیوار ها 5.6 کیلومتر طول دارند و از شاخ طلایی تا دریای مرمره کشیده شده اند. این مجموعه به دستور کنستانتین کبیر از سنگ ساخته شد و برای نگهداری از شهر همانند یک محافظ عمل کرد.

عمر این دیوار ها تا دوره ی عثمانی ها طول کشید تا اینکه سرانجام در قرن 19 تخریب شدند، اما مرمت های گشترده ای از سال 1980 میلادی تا به امروز بر روی این دیوار ها صورت گرفته است.

کسانی که تور استانبول را خریداری میکنند میتوانند از این دیوار تاریخی دیدن کنند و در زمان های بسیار دور قدم بردارند و لحظات خوشی را سپری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ویلا یا هتل؟

شما را نمیدانم، اما من وقتی به خطه ی شمالی کشور سفر میکنم، هیچ علاقه ای به رزرو هتل ندارم. ترجیح میدهم از همینجا بی خبر سفر کنم و دنبال ویلای مناسب بگردم. حتی دوست ندارم در یک ویلای تکراری وقتم را بگذرانم.

حتی برایم بارها پیش آمده که ساعت ها صرف گشتن محلی مناسب برای اقامت کردم، اما این گشتن ها را به اقامت در هتل ترجیح میدهم. استان مازندران آنقدر طبیعت زیبا و دل انگیزی دارد که به نظرم حیف است در اتاق های یک هتل حتی لوکس هدر شود.

خانه های کاهگلی، ویلاهای لب دریا، حتی کلبه های چوبی میتواند یک مسافر را بیشتر به فضای رمز آلود طبعت نزدیک کند تا اتاق های مدرن و نسبتا امروزی هتلها.

ویلای کوچکی که در سنگ کف حیاط آن شما را از راه سبزی به سمت امواج دریا هدایت میکند، صدای امواج خروشان دریا قدمهایتان را یاری میکند و در آخر خود را روی صخره هایی نشسته میبینید که امواج دریا هر از گاهی با شما آب بازی میکنند.

میبینید، تصور همچین حالتی حتی میتواند تاثیرات منحصر به فرد داشته باشد، چه رسد که خود به این مکان سفر کنید و در مکان های اینچنین اقامت کنید!

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهمانی های گذشته

 

 

یک زمانی مبلمان زیاد باب نبود و مردم با پتو و پشتیهایی از جنس فرش یا بالش اتاق خود را تزئین می کردند.در آن دوره میز و صندلی غذاخوری در کمتر خانه ای پیدا می شد و مردم روی زمین سفره پهن می کردند و همه اطراف آن می نشستند و غذاهای ساده را با صمیمیت میل می کردند.آن زمان بیشتر مهمانی برگزار می شد و مردم بیشتر دوریکدیگر جمع می شدند.

خوب آن زمان تجملات دست و پاگیر کمتر بود و برای دور هم جمع شدن هزینه ی زیادی پرداخت نمی کردند.هفته ای چندین بار اهل خانواده به احترام بزرگترها به خانه ی آنها می آمدند و همه ی خانمهای خانه دست به دست هم می دادند تا یک سفره ی رنگین اما ساده را برپاکنند.

احترام خاصی به بزرگترها می گذاشتند و کلی دعا و صلوات و فاتحه قبل و بعد از غذا به جا می آوردند.اصلا در قدیم دوره همی ها به همراه پدربزرگ و مادر بزرگها یک حس و حال دیگه ای داشت.

پیشرفتها و زندگی مدرن خیلی چیزها را تغییر داده است.حالا کمتر مهمانی برگزار می شود و هر زمان هم که مهمانی ای است،با تجملات بسیاری همراه است.گاهی اوقات مهمانیهایمان به بیرون از خانه و به رستورانها انتقال پیدا می کند و خبر از آن صمیمیت ها نیست.فقط می خواهیم با هر هزینه ای وظیفه ی خود را به انجام برسانیم.

باز یاد آن دوران بخیر که سفره پهن می کردیم از این سر تا آن سر و یک غذای ساده دور هم با صمیمیت میل می کردیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رستوران خوب

شما به کدام رستوران ها برای صرف غذا مراجعه میکنید؟ رستوران های خیلی لوکس و شیک، رستوران های معروف، فست فود ها، دیزی سرا ها ؟ کدامیک؟ ملاک شما برای انتخاب یک رستوران چیست؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

باغچه و تاقچه و خانه های صمیمی

 

 

من همیشه دلم برای خانه های قدیمی تنگ می شود، حوض و باغچه و تاقچه ... شما را نمی دانم!

خانه های این گونه در این روزگار کمتر پیدا می شوند و همه ی ما خود را به زندگی مدرن عادت داده ایم.نه از خانه های ساده و صمیمی خبری است و نه از ساکنین ساده و دوست داشتنیشان.

این سبک خانه و این سبک زندگی برای خیلی از ما خاطره انگیز است،زمانی در گذشته ی ما زندگی این گونه بود،ساده و صمیمی با خانه هایی دوست داشتنی.اما افزایش جمعیت و پیشرفت فناوری سبب شد تا هم خانه های با دیوارهای کوتاه تبدیل به آپارتمانهای سر به فلک کشیده شوند و هم آدمها غرق دنیای مدرن شوند و از یکدیگر فاصله بگیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

داخلی یا خارجی؟

گردشگری

در میان اخبار گردشگری مطالبی را جستجو میکردم. به سایتی برخورد کردم که درباره مسافرت های خارجی موضوعی را نوشته بود و از جاذبه های گردشگری آن شهر و کشور میگفت. تا آخر آن مطلب را خواندم و دست آخر به قسمت نظر کاربران رسیدم، برایم بسیار جالب بود و آن ها را با شما در میان میگذارم. 

حرف از تور آنتالیا و جاذبه های این شهر بود و کامنت های کاربران از جاذبه های آنتالیا دیدنی تر! همه میگفتند که ایران ما قشنگ تر است، چرا پول و دلار به جیب آنتالیا بریزیم. حقیقتش فکر نمیکردم به این کامنت ها برخورد کنم، توقع داشتم ببینم همه بگویند وای چه جایی و چه خوب اگه میتوانستیم برویم، اما در کمال حیرت دیدم 90 درصد افراد ایران را جذاب تر دانستند.

 

شاید سفر به این مناطق برای یکبار جذابیت داشته باشد، اما قبول دارید که هیچ جا خانه ی آدم نمیشود؟ ممکن است جذابیت هایی در آن فضای غریبه پیدا شود، اما لذت حس خودمونی در شهر هایی که همه هموطنیم شیرین تر نیست؟ نظر شما چیست؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین هتل های گردشگری ترکیه

 

 

تور آنتالیا یکی از پرطرفدارترین تورها در سراسر جهان است و هر ساله گردگشران زیادی به سواحل آنتالیا سفر می کنند. به همین دلیل، سرمایه گذاری های زیادی در این منطقه شده و مجموعه ای از بهترین هتل های جهان در آن ساخته شده اند. برای دسترسی آسان گردشگران به این منطقه، تورهای ارزان آنتالیا و رزرو هتل از طریق اینترنت به شدت تبلیغ می شود. 

 

 

 


TITANIC Hotel



ROYAL HOLIDAY PALACE



MARDAN PALACE




ROYAL WINGS



ADAM & EVE




MAXX ROYAL




 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راهنمای خرید تجهیزات رستوران

رستوران داری صنعتی پر مسئولیت است که تاثیر مستقیمی بر سلامتی مردم دارد. افراد زیادی وارد این حرفه می شوند ولی افراد کمی می توانند در این کسب و کار موفقیت کسب کنند و دوام بیاورند. برای آنکه بتوانید در این صنعت موفق شوید باید بتوانید اصول اولیه آن را مهیا سازید. راه اندازی رستوران بدون تجهیزات رستوران غیر ممکن است. بهترین آشپز ها و حتی بهترین گارسون ها نمی توانند بدون داشتن تجهیزات رستوران کارایی خوبی داشته باشند. لازم به ذکر است که تجهیزات رستوران اسکلت اصلی رستوران است که قابلیت این را دارد که کسب و کار شما را محکم سازد.

 

تجهیزات رستوران در صورتی که مدرن و مناسب باشد، می تواند موفقیت شما را تضمین کند و جهت شروع فعالیت امری حیاتی است. بهتر است بدانید که کیفیت تجهیزات رستوران مهم ترین بخش برای تضمین موفقیت است. زمانی که شما بودجه  ی خود را برای خرید تجهیزات رستوران و به منظور سرمایه گذاری صرف می کنید،  می توانید مطمئن باشید که سرمایه ی شما به زودی با راه اندازی رستوران به شما باز خواهد گشت. اگر نمی توانید تجهیزات رستوران را تهیه کنید، به هیچ عنوان قدمی در راه اندازی رستوران بر ندارید، چرا که یقینا با شکست رو به رو خواهید شد. بنابراین بدون داشتن تجهیزات کافی سرمایه ی خود را در معرض خطر قرار ندهید. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برترین کافه های سطح تهران

برای آن که بتوانید کافی شاپی مدرن و با کیفیت راه اندازی کنید به تجهیزات کافه نیازمند هستید. در صورتی که تجهیزات تکمیل و مناسب نداشته باشید، نمی توانید سفارشات مشتری ها را به بهترین نحو و در زمان مناسب آماده کنید. با شروع فصل سرما بهتر است لیستی از بهترین دمنوش ها را در منوی خود جای دهید. دمنوش ها در این فصلی که در آن قرار داریم گزینه ای بی نظیر است که با داشتن خواص متعدد طعم های متنوعی را نیز می توانید تجربه کنید. حال قصد داریم در این مطلب کافه های بی نظیر در سطح شهر تهران را به شما عزیزان معرفی نماییم. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اینجوری نخور

صبحانه شیرین برای خیلی ها جذابه به ویژه وقتی کودکی در منزل داشته باشید، میز صبحانه حتما باید یک ظرف شکلات صبحانه را نیز روی خود جای داده باشد تا آن شیرین زبان در حوالی آشپزخانه آفتابی گردد. بچه ها عاشق شکلات صبحانه هستند، البته این ماده ی غذایی مقوی برای بزرگسالان نیز جذاب بوده و انرژی زیادی در صبحگاه به آن ها می دهد.

تهیه شکلات صبحانه خانگی و خوشمزه و مخصوص را در منزل و آشپزخانه چه بهتر یاد بگیریم. چه برای لذت بردن از آشپزی و چه اطمینان از سلامتی. پس به پیش: 

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه خانگی

 

  • پنج قاشق سوپ خوری کاکائو
  • 100 گرم مغز فندق
  • 25 گرم کره
  • 2 لیوان شیر
  • 3 قاشق سوپخوری پودر قند
  • نصف قاشق سوپ خوری وانیل

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سه غذای محبوب اصفهان

در اصفهان رستوران های مختلفی ساخته شده است که هر یک از آن ها از طراحی داخلی زیبا رستوران بهره می برند. در این رستوران های زیبا و دوست داشتنی غذاهای محلی و معروف اصفهان را سرو کنند. ما در این مطلب قصد داریم سه تا از غذاهای معروف اصفهان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

غذاهای محبوب اصفهان


بریونی

بریونی یکی از غذاهای خوشمزه ی اصفهان است که در بسیاری از رستوران های اصفهان سرو می شود. این غذای محبوب ا معمولا مسافرانی که به اصفهان می روند حتما امتحان می کنند. این غذا از گوشت، پیاز، روغن، دارچین، نعناع خشک زعفران و کشک استفاده می کنند و به همره کمی جگر سفید پخته و چرخ شده، آب ‌گوشت ، نان سنگک، کشک، ریحان و دوغ خنک سرو می شود. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را در یک رستوران سنتی که دارای دکوراسیون داخلی زیبایی است میل کنید و از غذا و فضا با هم لذت ببرید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

وسوسه خوردن کوفته تبریزی

 
کوفته تبریزی از اون غذاهای اشتهاآور و حال خوب کن است که بیننده را سر وجد می آورد. کوفته ای معروف و پر طرفدار ایرانی است که ناگفته از نامش پیداست که اصلش را باید در تبریز خورد. هر چند که به دلیل خوشمزگی و مزه وسوسه برانگیزش تقریبا در همه شهرهای ایران طرفدار دارد و پخت می شود. مثلا بهانه نوشتن این پست کوفته ای بود که در رستورانی در مشهد خوردم و آن طور که می خواستم نبود البته.
 
اوه نه. این نوشته قرار نیست به شما آموزش پخت کوفته تبریز را بده. هدف آوردن مواد به کار رفته در کوفته است تا افرادی که مثل من به برخی چیزها حساسیت دارند، وسوسه خوردن کوفته تبریز را دانسته بپذیرند. 
 
کوفته اصل تبریز چه موادی دارد؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

10 قدم برای شروع یک فریلنسینگ موفق- بخش اول

اگر هدف دارید که یک کسب و کار آزاد راه انداخته و با کار در منزل اینترنتی یا چیزی شبیه به آن یک تجارت آزاد داشته باشید، باید بدانید که این کار یعنی فریلنسینگ در عین سادگی قوانین خاص خود را دارد. زمانی که تصمیم به شروع این کار می گیرید، باید این مراحل را تا رسیدن به موفقیت طی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰