اگر هدف دارید که یک کسب و کار آزاد راه انداخته و با کار در منزل اینترنتی یا چیزی شبیه به آن یک تجارت آزاد داشته باشید، باید بدانید که این کار یعنی فریلنسینگ در عین سادگی قوانین خاص خود را دارد. زمانی که تصمیم به شروع این کار می گیرید، باید این مراحل را تا رسیدن به موفقیت طی کنید.

قدم اول فریلنسینگ: ایجاد یک طرح

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کسب و کارتان را برنامه ریزی کنید. اگر اهداف را تعیین نکنید یا جزئیات را تعریف نکنید، مبارزه کردن امری عبث و بیهوده خواهد بود. بنابر این باید در ابتدا طرح اولیه کسب و کاری که می خواهید به شکل دورکاری انجام دهید را به صورت تئوری نوشته و آن را به خوبی برنامه ریزی کنید.

برخی از مواردی که باید در طرح کسب و کار دورکاری خود ذکر کنید عبارتند از:

 

  • نام کسب و کار شما
  • تخصص شما
  • مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه کسب و کار شما به آن ها کمک خواهد کرد
  • چطور مشتریان خود را پیدا خواهید کرد
  • از چه نوع بازاریابی استفاده می کنید؟
  • چقدر هزینه می کنید؟
  • چه مقدار درآمد انتظار دارید؟

 

اگر می خواهید یک کسب و کار از خودتان آغاز کرده و یا به شکل یک فریلنسر شروع به کار کنید، باید از این نقطه آغاز نمایید. هنگامی که این چک لیست را تکمیل کرده اید، باید گفت که شما آماده ی حرکت هستید.

 

 

قدم دوم: تحقیق کنید

برای شروع کسب و کار خود، رقبا و مشتریان بالقوه ی خود را درک کنید. شما باید بر حسب تخصص خود بدانید که چه رقبایی دارید و چه کسانی می توانند مشتریان شما باشند. بنابراین بهتر می توانید برای موفقیت برنامه ریزی کنید.

 

قدم سوم: در فضای مجازی حضور داشته باشید

به احتمال زیاد دورکاری شما به شکلی به اینترنت وابسته خواهد بود. بنابر این باید حضور خود را در شبکه های اجتماعی، وب سایت های دورکاری و ... افزایش داده و در صورتی که تاکنون در این فضاها حضور نداشته اید، حتما حضور پیدا کنید.
اگر پیش از این آدرس ایمیل رسمی نداشته اید، حتما یک آدرس ایمیل رسمی ایجاد کرده و در حساب کاربری خود در وب سایت های فریلنسینگ از این آدرس ایمیل استفاده کنید.

قدم چهارم: یک وب سایت داشته باشید

بسیار خوب خواهد بود که یک وب سایت یا حداقل وبلاگ شخصی داشته باشید و هر چیزی که لازم است راجع به مهارت  و تخصص خودتان را در آن بیاورید. همین طور شما می توانید مقالات مفیدی در ارتباط با تخصص تان را در این وب سایت یا وبلاگ به طور مرتب اضافه کنید.
این وب سایت برای مشتریان شما به عنوان یک معیار و محک شناخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به نوعی اتیکت و هویت کاری شما را شکل خواهد داد.