ASP شماری از اشیای تعبیه شده را فراهم کرده است. 

با به کارگیری اشیای تعبیه شده دسترسی پذیر در یک ASP می توان اسکریپت ها را بسیار نیرومندتر کرد ، در میان اشیای دیگر ، این شیی ها به ما اجازه دریافت و ارسال اطلاعات به مرورگر را می دهد . 

برای نمونه با استفاده از شیی Request می توان اطلاعاتی را که یک کاربر با فرم HTML فرستاده است ، دریافت و به آن اطلاعات توسط یک اسکریپت پاسخ داد . 

یک ASP می تواند توسط اجزای افزوده گسترش یابد . 

ASP با شماری از اجزای اکتیواکس ، روی سرویس دهنده استاندارد دسته بندی شده است . این اجزا به ما اجازه انجام کارهایی مانند تصمیم گیری در مورد توانایی های مرور گرهای گوناگون یا گنجاندن یک شماره صفحه ، در صفحه وب را می دهد . این بدان معناست که هیچ مرزی در چگونگی گسترشASP ها وجود ندارد . 

یک ASP می تواند اطلاعاتی را با پایگاه داده هایی مانند AQL Sarver یا Ms Access تبادل کند . 

با استفاده از مجموعه ویژه ای از اشیا که اشیا داده ای اکتیواکس نامیده می شوند ، میتوان بسیار ی از پایگاه داده ها را در ASP به کار گرفت . 

به کارگیری اکتیوایکس ها شکل توانمندی از ASP ها است . با ASP هایی که می توانند با یک پایگاه داده ای داد و ستد کنند ، سایت های وب بسیار پیشرفته ای ایجاد خواهند شد . 

پس به طور کلی ، ASP یک صفحه استاندارد HTML است که با اسکریپت های روی سرویس دهنده اشیا و اجزای گسترش داده شده باشد و توسط ASP می توان سایت های وبی را با اجزای پویا و اثرپذیر ساخت . 

آنچه با ASP می توان انجام داد : 

به طور کلی ASP توانایی های زیر را ایجاد می کند : 

اطلاعات را از فرم ها دریافت و در یک پایگاه داده ذخیره کند . 

ساخت یک صفحه وب شخصی از مشخصات متناوب کاربران را در بر داشته باشد . 

ساخت یک شمارنده صفحه وب . 

با توجه به ویژگی های مرورگرهای گوناگون ، صفحات وب گوناگون را نمایش دهد . 

صفحات گوناگون را به هم پیوند دهد . 

 

منبع: کارا پرداز