تقویم چینی تعیین جنسیت یا نمودار تولد از سلسله چینگ بین سال‌های ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ قبل از میلاد مسیح نشات گرفته است و برای تعیین جنسیت فرزند یک ابزار پیش بینی بسیار دقیق است که طرفداران زیادی دارد.

تقویم تعیین جنسیت فرزند بر اساس فاکتورهایی شامل ماه قمری چینی، پنج عنصر (آب، چوب، آتش، فلز و زمین)، یین و یانگ، هشت دیاگرام و غیره است. دقت این تقویم خیلی بیشتر از دیگر ابزارهای رایگان پیش بینی جنسیت فرزند است.

این تقویم بر اساس دو عنصر است: ماه قمری لقاح مادر و سن قمری چینی مادر در زمان لقاح. اگر باردار هستید، با کمک محاسبات تقویم چینی می‌توانید به راحتی جنسیت فرزند آینده خود را تشخیص دهید و بدانید مادر یک دختر ناز می‌شوید یا یک پسر وروجک.

اگر تصمیم به بارداری دارید، این تقویم می‌تواند یک راهنمای عالی برای شما باشد تا با تعیین زمان دقیق لقاح و جنسیت انتخابی فرزند بتوانید به آن مراجعه کنید.

نمودار تعیین جنسیت چینی نه تنها برای پیش بینی جنسیت فرزند شما که هنوز متولد نشده است به میزان زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه ابزاری برای انتخاب جنسیت قبل از بارداری است. فقط کافیست تاریخ تولد مادر را انتخاب کنید، جنسیت انتخابی فرزندتان را مشخص کرده و سالی که می‌خواهید باردار شوید را اعلام کنید تا به شما بهترین زمانی که می‌توانید لقاح داشته باشید را ارائه دهد.
جزئیات بیشتر را در این مقاله بخوانید.