سیر یک ماده طبیعی معجزه آسا است که به خانواده پیاز تعلق دارد. این مزایا دارای پیشینه تاریخی است، جایی که از زمان های قدیم سیر به صورت نمادین برای پیشگیری از انواع بیماری ها استفاده می شده است.

1. تسکین دهنده: تحقیقات اخیر نشان داده اند که سیر در واقع عملکردها را افزایش می دهد و خستگی ناشی از ورزش را تسکین می دهد. به همین ترتیب، سیر به افراد مبتلا به بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

2. مبارزه با عفونت: سیر دارای مواد مغذی غنی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این گیاه همچنین دارای برخی از خواص تغذیه ای است که به مبارزه با سرماخوردگی، عفونت ناشی از ویروس یا حتی باکتری و انگل کمک می کند. در حقیقت اثبات شده است که سیرتا 63٪ میزان سرماخوردگی را کاهش می دهد.

۳. چربی شکن: در دوران باستان، پزشکان از سیر برای تمیز کردن شریان ها استفاده می کردند. به همین ترتیب اکنون سیر دشمن چربی های خون شناخته می شود. مکمل های معمول سیر کاهش 10-15٪ کلسترول بد (LDL) را نشان داده اند. این روی سطح کلسترول خوب (HDL) تأثیر نمی گذارد، از این رو می تواند منجر به چربی سوزی شود.

۴. سلامت روان: بیماری های روانی مانند آلزایمر و زوال عقل ناشی از رادیکال های آزاد و اقدامات اکسیداتیو آن هاست. سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش و از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند. آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب سلولی کمک و از بروز سرطان جلوگیری می کنند. علاوه بر این، همانطور که در بالا ذکر شد، به بهبود بسیاری از بیماری های دیگر نیز کمک می کند.