زمانی که کودک به اسهال مبتلا می شود، باید تلاش کنید از تغذیه سالمی برخوردار شود و از آنجایی که در این زمان، کودک آب زیادی از دست داده و لاغر می شود، باید مایعات زیاد مصرف کند.
 
هرچند، در این زمان کودک اشتهایی به غذا خوردن ندارد اما بهتر است در کودکان بالاتر از 6 ماه، آن ها را به غذا خوردن تشویق کنید. سوپ یکی از غذاهای مناسب در زمان اسهال کودک است زیرا غذایی آبکی بوده و همچنین ویتامین لازم برای بدن کودک دارد.
 
فراموش نکنید که زمانی که کودکان اسهال دارد، آنها باید از مواد غذایی استفاده کنند که به اندازه کافی مقوی بوده و آبرسانی داشته باشد. سوپ ساده برای کودک مبتلا به اسهال مناسب است. سوپ رقیق کم نمک با ماست حاوی پروبیوتیک، غذای مناسبی برای این دوره است.
 
سعی کنید سوپ کودک کم نمک باشد. شما می توانید یک سوپ هویج ساده برای کودک تهیه کنید. هویج در بهبود کودکان مبتلا به اسهال موثر است. برای تهیه سوپ هویج، سه تا چهار دانه هویج را کاملا شسته و خرد کنید.
 
سپس آن ها را در آب قرار داده و بگذارید بجوشد و کاملا نرم و پخته شود. هویج ها را کاملا له کنید و آن را به شکل پوره در بیاورید، این امر سبب می شود تا کودک سوپ را راحت تر بخورد. کمی آب جوش اضافه کرده و بگذارید کمی خنک شود. بهتر است سه تا چها ر روز اول به طور مرتب این سوپ را به کودک بدهید.
 
سوپ های خیلی رقیق به کودک ندهید، زیرا هر چند کودک را سیر می کند، اما کالری مورد نیاز او تأمین نمی شود.