استانداردهای ایزو در بخش تغذیه گرفته از گواهینامه هایی که در بخش تراکتورها و تریلرها فعال هستند تا گواهینامه هایی که برای روش های آزمایش خاک و تغذیه و نگهداری دام و ماکیان  و آبزیان به کار گرفته می شوند، همگی نقش مهمی را در تغذیه جهان بازی می کنند.

همان طور که فشار بر زمین و منابع آن همراه با رشد جمعیت و به طبع آن افزایش نیازهای جامعه ی بشری زیاد می شود، کشاورزی نیازمند استانداردتر شدن و مکانیزه شدن پیشرفته تری ست تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم زمین باشد.

 

 

طبیعتا با رشد جمعیت زمین و نیاز به غذایی که در سراسر جهان داریم، استفاده از فرمول های سابق در کشاورزی، دامپروری و صید آبزیان نمی توان جوابگوی گرسنگی مردم کره ی ما باشد. در حال حاضر نیز در کشورهای زیادی با فقر، قحطی و گرسنگی مردم روبرو هستیم.

استانداردهای ایزو امکان استفاده ی کارآمد از کود و سوخت را فراهم می سازند و باعث کاهش چشمگیر صدمات به محیط زیست و بالا بردن بهره وری خواهند شد. کشاورزی دقیق و استفاده ی بهینه از مواد اولیه و داشتن بالاترین بازدهی و بهره وری با استفاده از گواهینامه های ایزو می تواند اتفاق بیفتد. با صدور گواهینامه های ایزو در نهایت هم کشاورزان و دامداران هستند که در این میان بیشتر منتفع می شوند و هم مصرف کنندگان و جوامع بشری محصولاتی سالم تر دریافت می کنند و با بالا رفتن میزان تولید شاهد گرسنگی کمتری در کره مان هستیم.

 

 
 

استانداردهای ایزو حافظ ایمنی مواد غذایی

ما با استانداردهای ایزو سطح ایمنی مواد غذایی را بالا می بریم و به این شکل علاوه بر تامین سلامت مصرف کنندگان از به هدر رفتن منابع و مواد اولیه نیز جلوگیری می کنیم.

با کاهش میزان بیماری و مرگ و میر بر اثر مصرف مواد غذایی آلوده یا مسموم، به کند شدن چرخه ی پر شدن تخت های بیمارستانی و صف شدن اجسادی که قربانی آلودگی مواد غذایی بوده اند، کمک بزرگی می شود.

 

 

استانداردهای ایزو در بخش صنایع غذایی و تغذیه ی جهانی در تمامی مراحل آن از دریافت مواد اولیه و نحوه ی برداشت آن ها گرفته تا تولید و بسته بندی و حمل و نقل بیش از 200 گواهینامه دارند که هر یک به وسیله ی کمیته ی فنی مربوطه تدوین شده و در اختیار جوامع بین المللی قرار گرفته است.

 

 

منبع: www.iso.org