می خواهید برای عصرانه یک دسر خوشمزه روی میز پایه فلزی که در هال قرار داده اید، گذاشته و از همسر یا فرزندانتان با آن پذیرایی پرنشاطی به عمل بیاورید؟ به واقع وقتی غروب از راه می رسد، میل داریم که یک خوراکی دسری خوشمزه و شادی آور در دست گرفته و خستگی روز را با مزه مزه کردن آن فراموش کنیم.

معمولا دسرهای خوشمزه ای به صورت حاضری در فروشگاه ها وجود دارد، اما اگر بتوانید یک دسر خانگی خوش طعم و با تزئینات جذاب در منزل آماده کرده و با آن از اعضای خانواده تان پذیرایی کنید؛ عالی خواهد بود. شما هم در حین آماده کردن چنین دسری به غایت لذت خواهید برد و هم این که اعضای خانواده از خوردن آن بارها بیشتر خوشحال خواهند بود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب و مطالب آتی به آموزش انواع دسرهای خوشمزه ی خانگی که درست کردنشان زمان زیادی نخواهد گرفت، بپردازیم و این بار قرعه به نام دسر پودینگ موز و گردو افتاده است.

مواد لازم برای پودینگ موز و گردو

 

  • یک دوم پیمانه شکر
  • یک چهارم پیمانه نشاسته ذرت
  • 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • 2 و سه چهارم پیمانه شیر
  • وانیل به میزا کافی
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • یک هشتم قاشق چای خوری نمک

روش تهیه پودینگ موز و گردو

یک ظرف گرد برداشته و شکر و کاکائو را در آن بریزید. با یک قاشق به آرامی و نرمی شکر و کاکائو را با هم مخلوط کنید تا نسبت شکر در کاکائو به میزان متناسب پراکنده شود. سپس نوبت به نشاسته ی ذرت و نمک می رسد که به مخلوط شکر و کاکائو افزوده گردد. حالا شیر را ذره ذره به مخلوط شکر، کاکائو و نشاسته ی ذرت و نمک افزوده و باز هم بزنید تا به یکنواختی برسد. حال این مخلوط را در یک ظرف قابل حرارت دیدن ریخته و روی شعله قرار دهید. برای مدت 20 دقیقه هم بزنید تا به مخلوط غلیظ ای برسید. پس از این که مخلوط غلیظ شد بگذارید تا خنک شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و مقداری کره و وانیل به آن اضافه کنید تا خنک شده و سپس داخل ظرف مورد نظرتان بریزید تا سفت شده و با تکه های موز و شکلات تزئینش کنید. پودینگ موز و گردو آماده است.