غذایی که می خورید در تقویت حافظه شما بسیار اهمیت دارد. بخصوص زمانی که نوبت به سلول های خاکستری مغز می رسد که در واقع لایه بیرونی مغز را تشکیل می دهد؛ همان لایه ای که در کنترل عضلات و درک احساسی (از قبیل مشاهده، شنیدن، حافظه، تکلم و تصمیم گیری) نقش ایفا می کند.

بنابراین بهتر است روزانه یک وعده «غذای مغز» بخورید که در ادامه فهرست دهگانه آنها را مشاهده می کنید:

آووکادو: مملو از چربی های اشباع نشده است و به داشتن جریان خون سالم کمک می کند.
بلوبری: این میوه از مغز در برابر استرس اکسید کننده (زمانی که نوعی عدم توازن میان رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان های بدن رخ می دهد) محافظت می کند و اثرات سالخوردگی مغز را کم می کند.
کلم بروکلی: این سبزی منبع فوق العاده از ویتامین K است که برای بهبود کارکرد شناختی و حافظه بسیار سودمند است.
تخم مرغ: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است که برای مغز مفید هستند و ترکیبات شیمیایی کولین که برای تقویت حافظه و مغز ضروری است به وفور در تخم مرغ وجود دارد.
سبزیجات با برگ های سبز: این گیاهان منبع عظیم ویتامین E هستند که اثرات افزایش سن روی مغز را پایین می آورد.
سالمون، ساردین و خاویار: این مواد غذایی مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و به کاهش اثرات افزایش سن روی مغز کمک می کنند.
زردچوبه: این ادویه میتواند به کاهش تورم مغزی و تقویت سطح آنتی اکسیدان های بدن کمک کند و دریافتی اکسیژن مغز را بهبود بدهد.
گردو: گردو مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E است و میتواند از مغز در برابر سالخوردگی مراقبت کند.
شکلات دارک: کاکائوی موجود در شکلات های دارک حاوی انواع فلاونوئیدهاست که گفته می شود تاثیری بسزا در تقویت قوه شناختی مغز دارد.
آب: به گفته کواییک ۸۰ درصد از مغز انسان را آب تشکیل داده و در نتیجه کاهش سطح آب آن میتواند باعث کندی عملکرد مغز و عدم تمرکز شود. افرادی آب زیاد می خورند قوه مغزی بهتری نسبت به دیگران دارند.