دندان درد، درد آزاردهنده ای به ویژه در شب است؛ این درد دلایل مختلفی دارد که از شایع ترین آنها پوسیدگی دندان است. با این حال رهکارهایی برای کمک به کاهش این درد در شب و به خواب رفتن فرد وجود دارد

 کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش درد دندان کمک کند. یک کیسه حاوی یخ را در یک حوله پیچیده و روی صورت یا فک خود بگذارید. رگ های خونی موجود در آن منطقه منقبض شده و می تواند باعث کاهش درد شود.
 
 ارتفاع دادن به سر: جریان خون در سر می تواند درد و التهاب را افزایش دهد. برای برخی از افراد، خوابیدن روی یک بالش بلند یا استفاده از دو بالش ممکن است دردشان را کاهش دهد و کمک کند بهتر بخوابند.

 شستشو با آب نمک: شستشوی ساده با آب نمک یک درمان خانگی معمول برای دندان درد است. آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است، بنابراین می تواند التهاب را کاهش دهد. همچنین از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت محافظت می کند. شستشو با آب نمک همچنین می تواند به از بین بردن ذرات مواد غذایی باقی مانده بین دندان ها کمک کند.
 
 سیر: یک حبه سیر را به آرامی جویده و اجازه دهید روی دندانتان قرار گیرد. این کار می تواند به درمان دندان درد شبانه کمک کند.