آب، راه انتقال عمده و اصلی ویروس کرونا نیست اما تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا در مدفوع و ادرار بیماران وجود دارد و می تواند آب را آلوده کند. راه اصلی انتقال ویروس کرونا قطرات ریزی است که هنگام عطسه، سرفه و یا حرف زدن از دهان افراد منتقل می شود.

احتمال انتقال ویروس از فرد مبتلا به ویروس کرونا ، با عطسه و سرفه در صورت تماس با آب وجود دارد. در استخرها باید به خصوص مسئله تهویه هوا و ضد عفونی کردن سطوح توجه کرد و البته مانند هر جای دیگری که تجمع افراد در آن رخ می دهد، فاصله گیری اجتماعی افراد باید رعایت شود.

استخر باید دارای تهویه مناسب ، ضدعفونی کننده دستی باشد و هر فرد باید داری بطری های نوشیدنی، حوله، اسباب بازی، عینک و شناورها و ماسک های محافظ صورت جداگانه باشد.
در حالی که به نظر می رسد کلر غیرفعال کننده ویروس کرونا است، شنا در استخر جای شستشو و ضد عفونی را نمی گیرد. بعد از خروج از استخر، دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل داشته باشد، استفاده کنید. هرگونه وسایل استخر ، حوله و سایر وسایلی را که با خود آورده اید تمیز و ضد عفونی کنید.