یکی از شغل های پردرآمد و در عین حال جذاب که بیشتر جوانها به آن علاقمندند برنامه نویسی است. اگر شما هم رویای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ماهر را دارید راهنمای شروع برنامه نویسی را بخوانید.

سوال بیشتر افراد تازه کار این است که چطور و از کجا برنامه نویسی را شروع کنم؟ در پاسخ باید بگوییم که در حالت کلی می توان برنامه نویسی را به سه حوزه ی وب، دسکتاپ و موبایل تقسیم بندی کرد. شما با توجه به علاقه ی شخصیتان می توانید یکی از این حوزه ها را انتخاب کنید.

پس از انتخاب حوزه کاری باید زبان برنامه نویسی مورد نیازتان را انتخاب کنید. سعی کنید از ساده ترین ها شروع کنید. کتاب های و منابع زیادی برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی وجود دارند که آموزش آنلاین برنامه نویسی بهترین راهی است که می توانید با کمک آن صفر تا صد برنامه نویسی را یاد بگیرید.
سعی کنید آموزشها را از یک سایت و به ترتیب دریافت کنید. جاوا اسکریپت یک زبان همه کاره است و برای تمام پلتفرم ها کارایی دارد. تفاوتی ندارد که در کدام حوزه از برنامه نویسی می خواهید کارتان را شروع کنید. مطمئن باشید که پس از گذراندن دوره ی آموزش آنلاین جاوا اسکریپت در هر زمینه ای می توانید از آن استفاده نمایید.