از وقتی شبکه های اجتماعی جایشان را در دل کاربران باز کرده اند، توجه سئوکارها هم به شبکه های اجتماعی بیشتر شده. تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک از جمله شبکه هایی هستند که میتوان به صورت هدفمند روی آنها حساب کرد.

بزارید با یک مثال ساده موضوع را بررسی کنیم. تصور بر این است که شما به عنوان یک وبمستر، سایتی در زمینه فروش محصولات الکترونیک دارید و میخواهید آنرا در اینستاگرام هم معرفی کنید. پس از آنکه تصویری مناسب طراحی کردید و آدرس وبسایت و سایر اطلاعات لازم را در تصویر یا کپشن درج کردید. یکی از فالوور های شما یا دیدن این تصویر میخواهد اطلاعات بیشتری کسب کند و به وبسایت شما سر میزند. در اینجا دو اتفاق میفتد یا با خواندن اطلاعات و دیدن قیمت، محصول را سفارش میدهد و تبدیل به مشتری میشود یا آنکه ترجیح میدهد محصولات دیگر را نیز ببیند.

در حالت اول که کاربر تبدیل به مشتری شده به هدف خود رسیده اید اما در حالت دوم نیز سود خوبی عایدتان شده. چرا که مشتری یک بار به سایت شما سر زده و چند بار هم کلیک کرده و به صفحات دیگر سایت سر زده و زمانی را سپری کرده که همه اینها سیگنالهای مثبت برای سئوی سایت تان به همراه دارند.

حالا تصور کنید بتوانید این استراتژی را در دیگر شبکه های اجتماعی پیاده کنید. علاوه بر جذب مشتری ترافیک خوبی هم به سایت شما هدایت می شود.