تکنولوژی AMP یا همان Accelerated Moblie Pages از فوریه 2016 جز نتایج رتبه بندی گوگل در نظر گرفته شد.AMP یک پروژه تحت نظر گوگل است که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهای ساده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک مانند موبایل می باشد. به عبارت ساده تر، AMP یک راهی برای ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیک و به صورت HTML ( صفحاتی که بسته به رفتار و عملیات کاربر تغییری نمی کنند) است که باعث بارگذاری سریع آن ها می گردد.

یکی از مکان هایی که AMP استفاده می شود در پروژه تولید سریع مقالات فیس بوک است که با این تکنولوژی فیس بوک می تواند محتوای نویسندگان خود را به صورت مستقیم از طریق خبرنامه ارسال نماید که محتوا سریع تر از بارگذاری یک صفحه در موبایل، به نمایش داده می شوند.

پروژه AMP از فریم ورک اپن سورس استفاده می کند و به همین دلیل دیگر شرکت ها برای تولید محتوا و صفحات HTML خود از به راحتی می توانند از این فریم ورک استفاده کنند.

گوگل با استفاده از AMP، باعث افزایش سرعت ارائه محتوا در ابزارهای موبایل شده است بدون اینکه کاربر را مجبور کند کل محتوای سایت را مشاهده نماید. در واقع صفحاتی که از تکنولوژی AMP در موبایل استفاده می کنند، از نظر رتبه یک سروگردن از بقیه بالاتر قرار خواهند گرفت.

استفاد از این تکنولوژی، همانطور که بالا بیان شد باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می گردد و هرچه سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد، از نظر سئو رتبه بالاتری در گوگل دریافت می کنید.