کالگری ( Calgary )
کالگری بزرگ ترین شهر در آلبرتا است و پس از اکتشاف نفت در این منطقه در سال 1900، این شهر به سرعت رشد کرد و اکنون بزرگ ترین شهر متروپولیتیان کانادا بحساب می آید. این منطقه هر ساله هزاران گردشگر را برای مسابقات مشهور سوارکاری اش، Calgary Stampede ، به خود جذب می کند.

اوتاوا
به عنوان پایتخت کانادا، اوتاوا مراکز تجاری، اقتصادی و دولتی زیادی را در دل خود جای داده است. کانال ریدو (Rideau Canal) که از قلب این شهر رد می شود ، مهم ترین جاذبه گردشگری اوتاوا بحساب می آید. این کانال در زمستان و با یخ زدن آب آن به بزرگ ترین مسیر اسکی جهان تبدیل می شود.

ویستلر (Whistler)
به واسطه وجود کوه های وستلر و بلک کومب، شهر ویستلر مشهورترین و بزرگ ترین منطقه کوهستانی برای اسکی و کوهنوردی در آمریکای شمالی است. این شهر که در نوار کوهستانی بریتیش کولمبیا قرار دارد، از ونکور 2 ساعت فاصله دارد و در این مسیر می توان از مناظری چشم نواز و باور نکردنی دیدن کرد.

جزیره ونکور
جزیره ونکور بزرگ ترین جزیره در نوار ساحلی غرب قاره آمریکای شمالی است. این جزیره از نقاط مختلف کانادا با سفری با کشتی قابل دسترسی است. این جزیره برای شهر اسرارآمیز ویکتوریا، باغات خارق العاده بوچارد، شهر روی آب ساخته شده Tofino، و مراتع و دشت های پهناورش در شمال که از آن می توان با کشتی به آلاسکا سفرکرد، شهرت دارد.
زبان، معماری و میراث فرانسوی ، کبک را شبیه به دهکده زیبای اروپایی کرده است. منطقه تاریخی این بخش، ووکس (Vieux) بر تپه ای مشرف به رودخانه سنت لارنس قرار گرفته است. قدم زدن در میان خیابان های سنگ فرش شده محله قدیمی فرصتی است برای بازدید از جاذبه های دیدنی مانند سیتادل و پالای رویال است.


تورنتو
تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا و یکی از بزرگ ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر، بخش های بومی زیادی مانند محله چینی ها، هندی ها و ایتالیایی ها دارد و شاید بتوان گفت شهری با بیشترین ترین تنوع ملیتی جهان است. برج CN و قصر افسانه ای Casa Loma نمادهای اصلی این شهر هستند.

مونترال
پس از تورنتو، مونترال بزرگ ترین شهر کانادا محسوب می شود. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی ایالت کبک است. برج المپیک، ساختمان های باستانی مونترال قدیم و تم پارک ها و پارک های آبی جز جاذبه های دیدنی این شهر بحساب می آیند.

ونکوور
ونکوور میان کوه ها و اقیانوس آرام محصور شده و منطقه ای با مناظر زیبا، بهترین استخرهای طبیعی، و زمین اسکی وسیع است. ونکور یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی جهان و یکی از دلایل انتخاب تور کانادا توسط گردشگران است. پرطرفدارترین بخش در ونکوور، پارک استنلی است که منطقه وسیعی از باغات، دشت ها و جنگل های همیشه سبز را پوشش می دهد. مرکز غذای گرن ویل آیلند و بازار همیشه در تکاپوی منطقه چینی ها از دیگر جاهای دیدنی ونکوور است.

 

منبع: سایت گردشگری تندیس