ساعت شنی رسیدن به تعطیلات نوروز لحظه به لحظه بیشتر خالی می شود، اگر طبق سالهای پیش جلو برویم احتمالا تور استانبول از پرفروش ترین تورهای نوروزی به حساب می آید. استانبول شهری مدرن است که آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی را در خود جای داده است.

 

برج گالاتا که یک برج سنگی از قرون وسطی می باشد در شهر استانبول می درخشد. یکی از مهم ترین موزه های ترکیه موزه ی باستان شناسی استانبول است، که در واقع مجموعه ای از سه موزه ی باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک است.

کلیسای چورا که یکی از زیباترین آثار معماری بیزانس در شهر استانبول است که توریست های علاقه مند به معماری باستانی را به خود جذب می کند.

 

کلیسای آب انبار که در قرن ششم به سفارش امپراطوری روم شخص ژوستینین اول بنا شد، یکی از شاهکارهای معماری اصیل رومیان باستان به شمار می رود.

 

کاخ دلمه باغچه که در ساخت آن تنها از 14 تن ورقه طلا استفاده شده است، یکی از جادویی ترین و مسحور کننده ترین کاخ های ترکیه می باشد که معماری سنتی عثمانی را به تصویر کشیده است. این کاخ زیبا خانه ی شش سلطان ترک بوده و چلچراغ معروفی که از طرف ملکه ویکتوریا به سلطان عصر هدیه داده شده بوده، در این کاخ آویخته است.