هر سازمان تجاری و تولیدی و یا حتی تبلیغاتی، با هر زمینه کاری که بخواهد اولین قدم ها را برای برند سازی و تثبیت کردن نام تجاری خود بردارد، می باید شرکت و کلیه ارگان های سازمان خود را برای نیل به این هدف همسو سازد.

در مسیر ثبت برند در اذهان عمومی و حتی در بین هم صنف ها، شاید صاحب تجارت ناچار شود تا حدودی از سود دهی مجموعه ی خود کم کرده و بیشتر به صرف هزینه تبلیغات بپردازد. به طور کل یکی از ابتدایی ترین اقدامات در راه برند سازی، تبلیغات هدف دار و موثر می باشد.


با شناسایی درست بازار هدف، و تبلیغات متمرکز می توان از هدر رفتن هزینه ها کاسته و مسیر صحیح تری را در پیش گرفت. به طور کل یکی از مهارت های مدیریت مجموعه در زمانی که برای برند سازی خیز برداشته می شود، توان کنترل منابع مالی و هدفمند سازی این منابع به صورتی ست که مجموعه زیان ده نگردد.

حضور پیوسته و موثر در بازار رقابتی هر صنف می تواند در کنار تبلیغات هدفمند و بالا بردن سطح رضایت مشتریان، البته در طول زمان پله پله نام برند را در اذهان ثبت کرده و به خوش نامی آن کمک کند.