در بازار آشفته ی تجارت و کسب و کار، نه تنها برند سازی بلکه حتی حفظ چرخه ی فروش و جذب مشتری نیازمند تبلیغات موثر و همچنین ارائه ی کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی کالا یا خدمات می  باشد.
برای موفقیت در عرصه ی برند سازی و حفظ نام کمپانی یا بنگاه تجارتی، می باید همیشه نه تنها یک قدم بلکه چندین قدم جلوتر از بازار هدف و مشتریان کالا یا خدمات خود پیش رفت.

تبلیغات موثر و هدفمند می باید همیشه هم تراز و موازی نیازهای روز مشتری ها بوده و البته با پیش بینی نیازها و درخواست های آینده مشتریان، در آن زمینه ها نیز فعال باشد.
به طوری که وقتی شخصی خواهان کالا و یا هر گونه خدمات از آن گروه صنفی باشد، بلافاصله و بی درنگ، پیش از آن که به هر طریقی به جستجو بپردازد، نام تجاری کمپانی برند شده در ذهن وی درخشیده و برای رفع نیاز خود به سراغ این برند بیاید.
خدمات پس از فروش در زمینه ی تجارت نیز در خوشنامی یک برند تاثیر چشم گیری دارد. اصل مهم که بارها بر آن تاکید شده این است که در برندسازی آن چه اهمیت دارد، احساس رضایت مشتری از ارتباط داشتن با شماست.