در مسیر برند سازی، بازار هدف می باید کالاها و یا خدمات آن برند را باور داشته باشد، و این باور پس از مدتی تبدیل به یک تعهد دو طرفه شده و وفاداری از دو سو را طلب می کند.

 

تلاش هایی که در زمینه برند سازی صورت می پذیرد، همگی در راستای به باور رساندن نام تجاری ست که برای بزرگ شدنش تلاش می شود. نباید فراموش کرد که هیچ برندی از ابتدا مشهور و محبوب نبوده است و این تنها در سایه ی تلاش های همه جانبه و با اهداف مستقیم به دست می آید. و از طرف دیگر حفظ نام برند پس از رفتن روی تابلوی شهرت، نیز خود کاری سترگ است.

 

از ابتدایی ترین اصول برند سازی می توان به نکات زیر اشاره کرد:
نام برند که به عنوان اولین چراغ چشمک زن از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب نام باید به صورتی باشد که تلفظ آن خوش آیند و به یاد سپاری اش ساده باشد. همچنین لوگوی برند که می باید با مفهوم و به طور خاص طراحی شده باشد.
هر برند می باید دارای شعاری مستقل و خاص خود باشد، شعاری که به طور همه جانبه گویای تعهد به مشتری مداری به نظر برسد.
این نکات را می توان لایه های بیرونی برند سازی دانست. آن چیزی که از بیرون دیده می شود. در مرحله ی بعد به بررسی لایه های درونی مجموعه برای رشد نام برند خواهیم پرداخت.