با افزایش امکان خرید اینترنتی و وجود صدها سایت فروش اینترنتی در شبکه مجازی، هموطنان هنگام خرید اینترنتی باید احتمال کلاهبرداری و یا سوء استفاده ها در شبکه مجازی را در نظر بگیرند. مهم ترین فاکتور برای اطمینان داشتن از سلامت یک سایت، طراحی سایت زیبای آن نمی باشد، بلکه داشتن نماد اعتماد الکترونیکی ست که شما را از قانونی بودن فعالیت یک سایت مطمئن می سازد.

بر اساس اخبار یک سارق اینترنتی با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی جعلی و با قرار دادن اجناس ارزان قیمت در فروشگاه خود، تعداد زیادی از شهروندان را طعمه خود قرار داده و حساب های مشتریان را خالی کرده است.

 

به دلیل قیمت های ارزان کالاهای ارائه شده در سایت این کلاهبردار اینترنتی، هموطنان زیادی به خرید کالاهای وی وسوسه گردیده و بی توجه به نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات کارت خود را در سایت وی وارد کرده و وسیله ی تخلیه حساب را به دست این شیاد داده اند.


گرچه این سارق اینترنتی توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده و مالی که از این طریق کسب کرده بوده توسط پلیس ضبط شد، اما باز پلیس به مردم هشدار داد که بیش از پیش مراقب افراد شیادی باشند که به هر طریق در کمین نشسته اند.