یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای که تقریبا اکثر افراد به آن علاقه دارند، کوفته است. امروز قصد داریم تا طریقه ی پخت کوفته ی مرغ و پنیری را آموزش دهیم که بسیار خوشمزه است.

 

این کوفته دارای طعم بسیار لذیذی است و به دلیل استفاده از برخی از مواد اولیه، مورد پسند بسیاری از کودکان قرار میگیرد و میتواند آنها را به جای خوردن فست فود، به سمت و سوی این غذا سوق دهد. با این کار شما غذاهای سنتی را به سبک و سیاق مدرن درست می کنید تا کودکان را به ابن نحو به خوردن گوشت و مرغ ترغیب کنید.

 

برای اینکه این غذا را درست کنید به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم برای تهیه ی کوفته مرغ و پنیر:
مرغ چرخ شده                         500 گرم
تخم مرغ                                 2 عدد
پودر سوخاری                          1/3 پیمانه
پنیر پارمیسان رنده شده            1/3 پیمانه
نمک                                      1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه                             1/2 قاشق چایخوری
نعنای خشک                           1/2 قاشق چایخوری
پودر آویشن                             1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر                                1/2 قاشق چایخوری
پنیر موزارلا خرد شده                1 پیمانه
روغن زیتون                             به میزان لازم
سس گوجه فرنگی                  به میزان لازم
ریحان برای تزیین                     مقداری



طرز تهیه :
کاسه ای بزرگ آورده، مرغ چرخ شده را به همراه تخم مرغ ، پودر سوخاری، پنیر پارمسان، نمک ، فلفل، نعنا، پودر اویشن و پودر سیر ار با یکدیگرخوب مخلوط کنید تا به خورد یکدیگر بروند. سپس از دستان خود کمک گرفته و این مخلوط را حسابی ورز داده تا یک خمیر کوفته ای شکل به دست آید. کمی از این خمیر برداشته و آن ها را با دست دایره ای شکل کنید . تکه ای پنیر موزارلا برداشته و داخل کوفته فشار دهید. حالا با مواد کوفته روی آن را بپوشانید و به همان شکل دایره ای برگردانید. از این مواد به هر تعداد که میتوانید تهیه کنید و کوفته ها را یکی پس از دیگری آماده کنید. در این جین فر را در دمای 180 درجه قرار داده و آن را روشن کنید.

 

در تابه ای کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس کوفته ها را درون این روغن داغ شده بریزید و صبر کنید تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ دهند. بعد از آنکه کوفته ها سرخ شد ، سینی فر را کمی با روغن زیتون چرب کنید و کوفته های سرخ شده را برای مدت 20 دقیقه درون فر قرار دهید. در این مدت سس گوجه فرنگی را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. بعد از آماده شدن کوفته ها، آنها را از فر در آورده و روی آنها سس گوجه فرنگی بریزد و سرو کنید.

همانطور که گفتیم، کوفته انواع مختلفی دارد که شما میتوانید با مراجعه به لینک زیر، با غذاهای بیشتری آشنا شده و آنها را به راحتی آماده و برای اهل منزل سرو کنید.