ایتالیا کشوریست که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و مکان های تاریخی, طرفداران و مهاجران زیادی دارد. به صورتی که امروزه ایرانی ها نیز به لیست مهاجران آن پیوسته اند. اکثر ایرانی ها در انتظار تعطیلات نوروز به سر می برند تا بتوانند به سفری هیجان انگیز به کشور ایتالیا بروند. با نگاهی به لیست ها و ظرفیت تور های ایتالیا می توان این صحت این امر را ثابت کرد. توسط تور اروپا و یه بلیط هواپیما خارجی در دستانتان می توانید از نزدیک بهشت روی زمین را ببینید. در این مطلب می خواهیم شما را بعضی از مکان های گردشگری این کشور آشنا نماییم.  

کشور ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است و با همراهی یونانی ها توانسته اند کشوری استثنایی برپا کنند تا سالیانه پذیرای میلیون ها گردشگر از هر کشوری باشند. این کشور دیدنی به دلایلی توانسته مهاجران خارجی را به خود جذب کند؛ آشپزی, اتومبیل ها و وسایل مکانیکی مانند موتورسیکلت های اسپورت و لوکس, لوازم و اثاث منزل, لوازم لوکس و دریاچه ها و کوه هایش از جمله مسائلی ست که این این کشور را برای هر تازه واردی جذاب کرده است. 

وجود سه دریایی که کشور ایتالیا را احاطه کرده اند؛ موجب شده است تا این کشور به کشور زیبایی ها شهرت یابد. دریای لیگوریان, ساردینیان و تیرهنیان در سمت غرب ایتالیا و در جنوب این کشور با دریای سیسیلیان و درن هایت و از سمت شرق نیز دریای آدریاتیک آن را احاطه کرده اند. کشور هایی که در همسایگی کشور ایتالیا به دلیل پر رفت و آمد بودن باعث شده اند بر شهرت کشور ایتالیا افزوده شود. مرز مشترک ایتالیا با سوئیس و فرانسه و اتریش و اسلوانی است. 

با خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید از تمامی این زیبایی ها بهره مند شوید دیدن مکان های گردشگری ایتالیا می تواند خود یک ماجراجویی به یاد ماندنی باشد. یکی از مکان هایی گردشگران را به ایتالیا می کشاند, وجود برج پیزا می باشد. این برج در شهر پیزا واقع شده است و به دلیل کج بودن توانسته است موجب شهرت بیشتر این شهر شود. 

برج های کج زیادی در دنیا وجود دارند اما برج پیزا از همه معروف تر و جالب تر است زیرا این برج سالیانه کج تر از قبل میشود. این برج دیدنی در قرن دوازدهم ساخته شده است. سنگ اول این برج به دست معمار معروف آن زمان یعنی بونامو گذاشته شد. این برج زمانی که مشخص شد کج است به طول 12 متر رسیده بود!! این برج طی سالیان و دوران مختلفی به دست معماران و مهندسین مختلفی تحت ساخت و بازسازی قرار گرفت و در نهایت در سال 1372  آخرین طبقه و ناقوس آن ساخته شد و به دست معماری به نام پیزانو پایان یافت. در گذشته مردم تصور می کردند کج بودن این برج به عمد بوده و جز طرح اولیه ی این برج بوده است اما با کارشناسی های زیاد معماران معروف مشخص شد که طرح اولیه ی این سازه به صورت عمودی بوده و طی ساخت و سازکج شده است. 

 

جالب اینجاست که طی این سال ها این برج با وجود کج بودن پایدار و ثابت باقی مانده است. در طی سالیان دراز برج پیزا با مشکلات زیادی از جمله: زلزله های متعدد, جنگ و... مواجه بوده است اما همچنان استوار بر جای خود ایستاده است. امروزه متخصصان سعی بر کاهش میزان کج شدن برج پیزا دارند.  سنگ های این برج از سنگ مرمر سفید پوشیده شده است. ارتفاع برج پیزا 55 متر و در هشت طبقه و قط بیرونی 16 متر و قطر داخلی 7 متر ساخته شده است. در سفری به ایتالیا می توانید این برج را از نزدیک دیدن نمایید.