تاریخ 2500 ساله ی رم در جای جای این شهر باستانی دیده و احساس می شود. بناهای باستانی که در پس هر یک دنیایی از حوادث و رویدادهای تاریخی نهفته است که اگر درباره ی آن ها آگاهی نسبی داشته باشید، بازدید از این مکان ها برایتان بارها جذاب تر خواهد گشت.

کلوسئوم، موزه واتیکان، فواره تروی، پانتئون، رومن فروم، میدان ناوونا، موزه بورگزه، پله های اسپانیایی، قلعه سن آنجلو، کلیسای سنت پیتر

 

آمفی تئاتر کلوسئوم
آمفی تئاتر کلوسئوم در تمام جهان شهرت داشته و هر جا که اسم آن بیاید، یاد نبردهای بیرحمانه ی گلادیاتورها در دوران امپراطوری روم و شیرهایی که در این زمین به جان انسان ها می انداختند، زنده می شود.

موزه ی واتیکان
موزه ی واتیکان در واقع مقبره ی رسمی پاپ های پیشین می باشد و البته کلیسای سیستین نیز در کنار این مقبره ها واقع شده است. سقف و دیوارهای موزه ی واتیکان مملو از نقاشی های فرشته و دیدنی ست.

 

فواره ی تروی
فواره ی تروی از مشهورترین مکان های رم به شمار می رود که به چشمه ی آرزوها نیز معروف است. افسانه ی این چشمه به این صورت است که می گویند هر کس سکه ای در آب دریاچه ی تروی بیندازد، یک آرزویش برآورده می شود.

 

پانتئون
معبد پانتئون یک بنای باستانی با بیش از دو هزار سال قدمت می باشد که در آن مقبره ی بزرگان و هنرمندان رومی همچون رافائل و تنی چند از پادشاهان ایتالیا قرار دارد.

 

رومن فروم
رومن فروم در واقع محل میدان اصلی رم باستان بوده و هنوز قدم زدن میان باقی مانده های آن می تواند صدای تشویق  تجمعات رومی ها در سالیان سال پیش را در گوش ها تداعی کند.

 

میدان ناوونا
در میدان زیبای ناوونا سه فواره ی بزرگ مشاهده خواهید کرد که فواره ی میانی از دو تای دیگر بزرگ تر و باشکوه تر است. این فواره اثر مشهور برنینی هنرمند ایتالیایی ست.

 

موزه ی بورگزه
موزه ی بورگزه یکی از معتبرترین موزه های اروپا به شمار رفته و مجموعه ی بی نظیری از تابلوهای نقاشی و مجسمه های ایتالیایی قرن های شانزدهم، هفدهم و هیجدهم را در خود جای داده است. بیشتر این آثار متعلق به برنینی، کاراواجو، بوتیچلی و رافائل می باشند.

 

پله های اسپانیایی
پله های اسپانیایی شهر رم در واقع پاتوقی جذاب برای مردمی ست که می خواهند در میان شلوغی و رفت و آمد قرار گرفته و از خوردن غذاهای خیابانی لذت ببرند. پله های اسپانیایی طولانی ترین و پهن ترین پله های خیابانی در کل اروپاست.

 

کلیسای سنت پیتر
کلیسای سنت پیتر در واقع بیشترین شهرت خود را مدیون میکل آنژ می باشد. به علاوه نقاشی های بسیاری از هنرمندان اروپایی در این کلیسا به دیوارها آویخته شده است.