در اینجا بر آن هستیم تا سوالاتی را مطرح کنیم که به شما کمک می کنند تا تشخیص بدهید آیا کاندید مناسبی برای فریلنسر شدن هستید یا خیر؟

-    آیا شما از کار کردن در محیط ساکت و خلوت لذت می برید یا ترجیح می دهید در کنار دیگران و در محیطی پرجنب و جوش به کار کردن مشغول باشید؟

-    آیا توان مدیریت مالی دارید و می توانید با در دست داشتن بودجه ی 3 ماه در یک زمان، هر 3 ماه را مدیریت کرده و بودجه ی خود را تا روز آخر برسانید یا همه را در همان ماه یا هفته ی اول خرج خواهید کرد؟

-    آیا ظرفیت دریافت نکردن حقوق و نداشتن درآمد برای چند ماه متوالی را دارید؟

-    آیا می توانید با کارفرما به طور مستقیم در ارتباط بوده و خودتان شخصا پاسخگوی هرگونه اشکال در کیفیت و یا اشکال در زمان تحویل مسئولیت باشید؟

-    آیا شما فردی مسئولیت پذیر هستید و بر تعهدات و قول های زمانی خود به طور دقیق و با کیفیت پایبند هستید یا زیاد پیش می آید که نتوانید از عهده ی تعهداتتان بربیایید؟

-    آیا محیط منزل شما برای گذراندن ساعات کاری مناسب است و یا چنین فرصتی را در منزل خواهید داشت یا خیر؟

-    آیا اطرافیان شما قادر به درک ادغام ساعات کاری و زندگی تان هستند و این شرایط را در منزل برای شما به وجود می آورند یا خیر؟

-    آیا عدم اشتغال به یک شغل تمام وقت موجب تضعیف روحیه تان نشده و یا اعضای خانواده نگاه متفاوتی به شما نخواهند داشت؟

-    آیا قادر به قبول چند پروژه به طور همزمان و تقسیم زمان و انرژی بین آن ها هستید؟

-    آیا شما اهل ریسک کردن هستید و علاقه مند به کسب تجربه های جدید می باشید یا خیر؟

-    آیا بدون داشتن ساعات کاری مشخص قادر به تفکیک زمان کار و زندگی هستید و می توانید روزهای تعطیل و اوغات فراغتتان را متمایز سازید؟

-    آیا شما بدون نظارت مستقیم، فردی پیگیر خواهید بود؟

-    آیا بدون داشتن امنیت شغلی می توانید فردی خوشحال بوده و با روحیه به کار کردن ادامه دهید؟

با پاسخ دادن به این پرسش ها و احتمالا پرسش های بیشتری که ممکن است خودتان بتوانید در مورد شرایط روحی و تخصصی تان مطرح کنید، بهتر می توانید تشخیص دهید که آیا گزینه ی مناسبی برای ورود به دنیای فریلنسینگ هستید یا نه؟