هر سال رستوران های متعددی مراحل راه اندازی رستوران را پشت سر گذاشته و به افتتاح می رسند. این رستوران ها ممکن است مدتی را به کار کردن پرداخته و سپس متاسفانه بسیاری از آن ها از دور رقابت خارج شده و در یک کلام ورشکسته می شوند. میانگین هزینه های رستوران های مختلف از هر سبک تقریبا در یک رده می باشد، همین طور نرخ منوها نیز برای رستوران های هم کلاس در یک بازه ی قیمتی قرار می گیرد اما چرا برخی از رستوران ها موفق شده و برخی دیگر با سر زمین می خورند؟!

شما باید روش های سوددهی بیشتر در رستوران ها را بشناسید و با به کار بستن آن ها زمانی که هنوز رونق به اندازه ی کافی نداشته و در دوران ریسک قرار دارید، سر پا بمانید. شما می توانید با دقت در خرید مواد اولیه و کمی وسواس در خرید ارزان تر در هزینه های خود صرفه جویی کنید. همین طور برای اطمینان از این که مواد اولیه تان با گذشتن تاریخ مصرف به زباله دان منتقل نشده و بودجه هدر نرود، باید زمان بندی درستی از میزان مصرف هفتگی به خصوص روی مواد غذایی با تاریخ مصرف کوتاه داشته باشید.

 

 

شما می توانید هزینه های عناصر گران قیمت اقلام منو را با ارائه ی گزینه مشابه درجه پایین تر اما سالم در صورتی که قابل تعویض باشد، کاهش دهید. اما به طور کلی چه مواردی در کاهش هزینه ها و به تبع آن بالا بردن سطح درآمد کمک می کنند؟

مشتری خود را بشناسید و رستوران خود را طبق آن سامان دهید

نگاهی دقیق به محیط اطراف و مشتری های حداکثری خود داشته باشید. ممکن است به ظروف فانتزی نیازی نداشته باشید و کار شما با ظروف ساده راه بیفتد و مشترینتان نیز به همان اندازه خوشحال باقی بمانند.

گزینه های تبلیغاتی تان را تغییر دهید

شما می توانید تبلیغات گران قیمت را حذف کرده و گزینه های تبلیغاتی جدیدی برای خود در نظر بگیرید. گزینه های تبلیغاتی که هزینه ی کمتری داشته و بتوانند به اندازه ی کافی در جذب مشتری مفید عمل کنند.
به عنوان مثال حضور دیجیتالی با ایجاد یک وب سایت و صفحات در رسانه های اجتماعی آنلاین می تواند در عین کم هزینه بودن، تبلیغات بسیار خوب و پرمخاطبی برای رستوران شما به همراه داشته باشد.

 

 

اگر شما قبلا وب سایت نداشته اید، حتما وب سایت رستوران خود را ایجاد کنید. همین طور در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید. این یک راه ارتباطی عالی برای تعامل و ارتباط با مشتریان شما به شمار می رود. در این شبکه ها می توانید به نظرسنجی از مشتریان خود درباره ی غذاهای منو و خدمات رستورانتان پرداخته و در این حین معایب خود را نیز برطرف سازید.

کارمندان خود را به خوبی آموزش دهید

آموزش به کارمندان سرمایه گذاری در جهت کاهش هزینه به شمار می رود. هر آن قدر که شما در زمینه ی آموزش کارکنان هزینه کرده و آن ها را به نیروهایی زبده تر و کارآزموده تر تبدیل سازید، به همان اندازه در بهره وری، کم شدن خطای انسانی و بالا رفتن رضایت مشتریان موفق خواهید بود.
پذیرش جذابی داشته باشید
پذیرش رستوران شما و بخشی که سفارش مشتریان را می گیرد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این پذیرش است که در وحله ی اول مشتری را مجذوب و خوشنود ساخته و یا با یک برخورد بد، بی نظمی و آشفتگی وی را کلافه و منزجر می سازد.

ارائه پکیج های غذا و نوشیدنی

شما می توانید با طراحی و ارائه ی پکیج های غذا و نوشیدنی یک شانس تازه برای فروش منوی خود داشته باشید و مشتریان را ترغیب کنید تا سفارشات بیشتری داشته باشند. این پکیج ها در عین حال می توانند با داشتن درصد تخفیفات منطقی و مناسب برای درآمدزایی رستوران، در راضی نگه داشتن مشتریان نیز مفید باشند.

همیشه حق با مشتری است

فراموش نکنید برای موفقیت و درآمدزایی بیشتر شما نیاز به تک تک مشتریان خود دارید. برای همین همیشه به خاطر داشته باشید که بدون هیچ استثنائی همیشه حق با مشتری است. رضایت مشتری شماره اول شماست. اگر مشتری با احساس نارضایتی حتی اگر محق نباشد، رستورانتان را ترک کند هرگز به آن بازنخواهد گشت و به دوستان خود نیز توصیه می کند که به این رستوران نیاید. از آن جایی که هدف نهایی شما فروش غذاها و نوشیدنی های داخل منو می باشد، باید مشتریانی وفادار داشته باشید و راز راضی نگه داشتن مشتریان، دادن یک تجربه ی عالی به آن هاست.
به یاد داشته باشید که هیچ دو رستورانی مشابه نیستند و اگر می خواهید مشتریانتان برای بار دوم، سوم و صدم قدم به رستوران شما بگذارند باید همیشه آن ها را راضی و خوشحال نگه دارید.